بندرعباس ـ با حضور مدیرعامل آبفای کشور، شش پروژه آبرسانی در بخش شهری و روستایی هرمزگان در مجموع با اعتبار هزینه شده ۵۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شش پروژه آبرسانی شهری و روستایی هرمزگان بهره برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  روابط عمومی آبفا استان هرمزگان امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: سه پروژه در بخش شهری شامل آبرسانی به شهرهای بیکاه، سیریک، تخت و قلعه قاضی در مجموع با اعتبار بالغ بر ۴۴۲ میلیارد ریال بهره برداری شد.

امین قصمی در رابطه با جزییات این پروژه ها، افزود: پروژه آبرسانی بیکا شامل اجرای خط انتقال به طول ۸.۵ کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث یک باب پست برق و شبکه به طول ۱۰۰ متراست که با بهره برداری از این پروژه ۲۵ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت منابع آبی این شهر اضافه شد.

وی گفت: طرح تامین آب شهر سیریک در قالب پروژه آبرسانی و بهره برداری از فاز دوم آبشیرین کن سیریک است که پروژه آبرسانی شامل اجرای خط انتقال آب به طول ۶ کیلومتر، احداث ۲ باب مخزن به حجم ۱۵۰۰ مترمکعب، احداث ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۹۰لیتر بر ثانیه و ساختمان بهره برداری می باشد.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: فاز اول پروژه آبشیرین سیریک به ظرفیت ۱۵۰۰مترمکعب درشبانه روز از ابتدای خرداد ماه سال ۹۶ به صورت آزمایشی راه اندازی شده بود،  به بهره برداری رسید که این ظرفیت نیاز آبی شهر سیریک و گروک را تامین می شود.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه گفت: همچنین طرح ارائه خدمات آب و فاضلاب به صورت الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز شد، در حال حاضر تکمیل شده و در قالب ۲۲ خدمت از طریق پرتال شرکت، سامانه ۱۵۲۲، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۲۲  و دفاتر پیشخوان ارائه می شود.

قصمی افزود: این طرح در راستای اجرای بخشنامه ریاست محترم جمهور در خصوص دستورالعمل میز خدمت و با هدف تنوع بخشی خدمات، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان بندرعباس اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه؛ این طرح از نیمه خردادماه تکمیل و عملیاتی شده است ف افزود:  اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی  نرم افزار خدمات الکترونیکی مشترکین ۴۰۰ میلیون ریال بوده همچنین اعتبار هزینه شده این طرح در بخش  زیرساختها و نگهداری در مجموع  ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

گفتنی است در این مراسم همچنین سه پروژه آبرسانی در بخش روستایی شامل تامین آب روستای بندر بستانه، بندر شناس و ملو و آبرسانی به شهر تیرو در مجموع با اعتبار هزینه شده ۱۴۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.