بندرعباس ـ استان هرمزگان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی کشور را کسب کرد.

 رتبه اول پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی کشور برای هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان "محمد علی سلیمی"مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرحهای اشتغال روستایی توسط بانکهای عامل در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و غیره پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸۹ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای اشتغال روستایی و شهرهای زیر۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی ها به استان اختصاص داده شده است که با پرداخت کامل این اعتبارات ۵ هزار و ۲۰۰ شغل در روستاها ایجاد می شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص اعطای تسهیلات شش درصدی برای مناطق روستایی و عشایری گفت: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخشهای مختلف اقتصادی اعطا می شود.

قابل ذکر است که متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی برای بهره مندی از این تسهیلات باید در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir  ثبت نام کنند که پس از تایید طرح، کمیته‌های فنی ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار می دهند و پس از تایید نهایی، طرح برای تامین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می گیرد.

 سلیمی افزود: همچنین ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر بمنظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش با اولویت رسته شغلی که منجر به ایجاد اشتغال بیشتری شود، اختصاص داده شده که از این میزان تسهیلات، تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی استان در سال جاری را ۱۹۳ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت خواهد شد.    سهمیه اشتغال استان هرمزگان در سال جاری ۳۰ هزار شغل اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.