بندرعباس ـ طرح تشدید پایش بازرسی بازار با حضور نوابی، معاون وزیر و رئیس هیات مدیره سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان هرمزگان آغاز شد.

آغاز طرح تشدید پایش بازرسی بازار در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان،  سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با بازرسان سازمان به اهمیت بازرسی و اقدامات اخیر این اداره پرداخت و اظهار داشت: نقطه اول در تشدید پایش بازار، سامانه ۱۲۴ است که مردم با گزارشات خود می توانند نقش شایانی در آن داشته باشند.

معاون وزیر به اهمیت و نیاز سامانه فروش برای رصد و مانیتورینگ فروش فروشگاهها پرداخت و گفت: صندوق فروش در فروشگاهها و صنوف هدف ما نیست بلکه سامانه فروش هدف اصلی ماست تا از این طریق به راحتی بتوانیم فروشگاهها و مراکز فروش را بصورت مانیتورینگ رصد نماییم.

وی در ادامه افزود: رصد بازار در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با کمک و همیاری بازرسان و مردم در حد عالی پشت سر گذاشته شد و امیدواریم اکنون نیز با حمایت و درایت مردم تجدید حیات را دوباره به بازار بازگردانیم.

 نوابی تصریح کرد: امروز، شرایط بسیار حساس است و نیاز است مردم همکاری بیشتری با سازمان صنعت، معدن و تجارت علی الخصوص در گزارش به سامانه ۱۲۴ داشته باشند .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان افزود: نصب ایتکت یکی از الزامات واحدهای صنفی است که در صورت عدم رعایت برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: برای فرهنگ سازی درخواست فاکتور از واحدهای صنفی و مراکز فروش، تنها مردم به عنوان مطالبه گر می توانند این فرهنگ را نهادینه نمایند.

دکتر نوابی بیان داشت: یکی از دستورات اکید ریاست جمهوری، پلمپ و نصب بنر تخلف برای واحدی صنفی متخلف است که این امر به شدت در این طرح تشدید پیگیری و اجرا خواهد شد.

در ادامه این جلسه خلیل قاسمی، به اولویت های بازرسی پرداخت و اظهار داشت: اولویت بازرسی در این برهه زمانی، کالای اساسی مردم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: قریب به ۱۰۰ بازرس در استان هرمزگان فعالیت می نمایند که با توجه به فعالیت بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی نیاز است که مردم نیز همگام با بازرسان سازمان با ما در این امر مهم همیار باشند.

وی افزود: بازرسان سازمان در دو شیفت کاری از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۲ ، بازار را بصورت ۱۰۰ درصد پایش می نمایند که در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی، تخلف، احتکار و... برخورد جدی خواهند نمود.

قاسمی با اشاره به تفکیک گرانی و گرانفروشی در بازار بیان داشت: افراد متخلف بیش از ۳ بار در اولویت بازرسی قرار دارند و با گرانفروشی به شدت برخورد خواهد شد.

وی تعداد بازرسی های انجام شده در سه ماهه نخست سال را شش هزار و ۱۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: از این بین، دو هزار و ۸۲۷ مورد به تشکیل پرونده منجر شد که ارزش ریالی پرونده های متشکله بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: ۸۰۰ مورد گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و سایر ارگانها توسط بازرسان سازمان در سه ماهه نخست سال حاصل شد که منجر به پلمپ ۴ واحد صنفی و نصب پارچه تخلف برای ۱۰ واحد صنفی شد.

وی ضمن اهمیت سامانه ۱۲۴ سازمان بیان داشت: در سه ماهه نخست سال یکهزار و ۳۵۰مورد گزارش مردمی در این سامانه به ثبت رسیده است.

قاسمی در پایان افزود: همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که بصورت شبانه روزی فعالیت می کند، تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.