کرج- معاون نظارت وپایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه نظارت بر مراکز معاینه فنی خودرو به شکل مستمر در حال انجام است گفت: تخلفات در این مراکز به حداقل رسیده است.

پایش مستمر فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو در کرج/سهم ۶۲ درصدی خودروها در آلودگی هوا

کیوان رحیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز معانیه فنی خودرو سبک و ۳ مرکز خودروهای سنگین در سطح استان فعال است که از این تعداد ۸ مرکز آن در کرج واقع شده است.

وی افزود: خوشبختانه نظارت مستمری از سوی شهرداری و بازرسان محیط زیست بر فعالیت این مراکز وجود دارد ضمن آنکه تمامی مراکز معاینه فنی خودرو به سامانه نظارتی وزارت کشور متصل هستند وفعالیت آنها کاملا رصد می شود.

رحیمی با بیان اینکه کنترل ونظارت فرایند صدور مجوز معاینه فنی از طریق دوربین های پلاک خوان ورودی مراکز فنی و به وسیله سامانه سیمفا صورت می گیرد گفت: برچسب معاینه فنی نیز پس از انجام دستورالعمل های لازم و براساس سیستم توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد:در گذشته وبه دلیل برخی خلاهای نظارتی شاهد تخلفاتی در برخی مراکز بودیم اما در حال حاضر به حداقل رسیده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز سهم خودروها از آلودگی شهر کرج را ۶۲ درصد عنوان کرد وگفت:از این میزان ۴۵ درصد به خودروهای شخصی اختصاص دارد و ۲۰ درصد نیز سهم  ناوگان حمل ونقل عمومی است.

رحیمی تصریح کرد:با توجه به این تاثیرگذاری فرایند معاینه فنی خودروها بسیار اهمیت دارد لذا در این بخش نظارت های لازم از سوی دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری ها و پلیس راهور با جدیت دنبال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.