۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 608488

«آب شور خرمشهر شیرین شد» این خبری بود که ساعتی پیش فرماندار خرمشهر اعلام کرد تا آبی باشد بر آتشی که شوری آب در روزهای گذشته در خرمشهر و آبادان بر پا کرده بود.

آب شور خرمشهر شیرین شد

به گزارش قدس آنلاین، «آب‌شور خرمشهر شیرین شد» این خبری بود که ساعتی پیش فرماندار خرمشهر اعلام کرد تا آبی باشد بر آتشی که شوری آب در روزهای گذشته در خرمشهر و آبادان بر پا کرده بود.

مدیر اداره آبفا خرمشهر هم در تأیید این خبر گفت: شوری آب امروز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته مطلوب‌تر شده و در تصفیه‌خانه به ۲۸۰۰ میکروموس رسیده است و این یعنی آب خرمشهر به‌صورت کامل از بحران شورای خارج‌شده است.

به گفته نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، پیشروی آب دریا از خلیج‌فارس به رودخانه اروند و کارون و برداشت بی‌رویه طرح‌های توسعه نیشکر از آب رودخانه کارون در مسیر اهواز به خرمشهر باعث شده بود شوری آب در این دو شهر در برخی نقاط به ۱۶ هزار میکروموس بر سانتی‌مترمربع برسد.

تسریع در اجرای پروژه الغدیر برای رسیدن آب شیرین به این دو شهر، آبرسانی با تانکر سیار و کاهش سهم آب طرح‌های توسعه نیشکر برای کمک به افزایش کیفیت آب خرمشهر و آبادان از اقداماتی بود که این روزها توسط مسؤولین امر صورت گرفت.

هر چند آب خرمشهری‌ها شیرین شد ولی شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ساعتی پیش دست‌به‌دست شد که  باهدف تلخ کردن کام مردم منتشر شد و حاکی از این  بود که آب استان خوزستان به مدت ۶۲ ساعت قطع خواهد شد که بلافاصله روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان و روابط عمومی آبفا خرمشهر این خبر را کذب محض خواندند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.