قدس آنلاین: در جهت گرامیداشت روز ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، بزرگترین همایش ورزش زورخانه‌ای کشور به همت شهرداری مشهد و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.

برپایی همایش بزرگ ورزش زورخانه‌ای درعرصه میدان شهدا مشهد

به گزارش قدس آنلاین، تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد مقدس در حاشیه بزرگترین همایش ورزش زورخانه‌ای شرق کشور که به مناسبت روز ملی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و به همت شهرداری مشهد و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، با حضور اعضای شورای شهر مشهد، مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق و پیشکسوتان ورزش باستانی، روز گذشته در عرصه میدان شهدا برگزار شد، گفت: ورزش پهلوانی ریشه در فرهنگ مردم ایران دارد و ورزشی بومیست که از میان مردم محلات سر برآورده است و ورزشی وارداتی نیست.

وی افزود: ورزش باستانی و پهلوانی مختص ایران و جامعه ایرانی است لذا مردم این ورزش را دوست دارند؛ هر چند ممکن است که خودشان این ورزش را انجام ندهند اما ذاتا به آن علاقه دارند.

شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: به جهت گرامیداشت روز ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، بزرگترین همایش ورزش زورخانه‌ای کشور به همت شهرداری مشهد و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، همراه با ضرب نوازی با شکوه ۷۰ مرشد وهنرنمایی ۳۰۰ باستانی کار درعرصه میدان شهدا برگزار شد که خوشبختانه این برنامه با نشاط با استقبال خوب شهروندان مشهدی همراه بود.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه فضای حاکم برعرصه میدان شهدا زنده نیست و روح ندارد، گفت: با توجه به این موضوع به دنبال آن هستیم که عرصه خاطره‌انگیز میدان شهدا را با برگزاری چنین مراسم‌هایی و همچنین برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار خواهیم کرد تبدیل به میدانی پویا و زنده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.