طرح خرید سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ هند از روسیه تایید شده، با وجودیکه مقامات دهلی از واکنش منفی آمریکا به این مسئله کاملا آگاه هستند.

هند با خرید موشک‌های اس-۴۰۰ مقابل آمریکا می‌ایستد

به گزارش قدس آنلاین،روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو نوشته است: طرح خرید سامانه‌های موشک‌های ضد هوایی اس-۴۰۰از روسیه در هند مورد تایید قرار گرفته است، در حالیکه مقامات دهلی از واکنش آمریکا به این تصمیم به خوبی آگاه هستند.

روز گذشته (یکشنبه) روزنامه تایمز ایندیا «Times of India» به نقل از منابع خبری خود اعلام کرد که شورای دفاعی هند در پایان هفته نشستی در پشت درهای بسته داشت که ریاست آن را وزیر دفاع این کشور برعهده داشت. در این نشست، طرح تدارکات دفاعی کشور و سفارشات تسلیحاتی، از جمله خرید موشک‌های اس-۴۰۰از روسیه مورد تایید قرار گرفت. اکنون وزیر دارایی و کمیته امنیت ملی که ریاست آن برعهده نخست وزیر هند است، باید این تصمیمات را مورد تایید قرار داده و سپس رهبران این کشور تاریخ امضای این قرارداد را تعیین خواهند کرد.

روزنامه پراودا پیش از این خبر داده بود که مسکو و دهلی درباره کلیه شرایط قرارداد مربوطه که ارزش آن بیش از ۶میلیارد دلار برای شش سامانه موشکی اس-۴۰۰است، به توافق رسیده‌اند. دو کشور حتی ظاهرا قرارداد مربوط به این تصمیم‌گیری را امضا کرده‌اند.

البته واضح است که واشنگتن مخالف این خرید تسلیحاتی بوده و وعده داده که اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در نظر خواهد گرفت. علاوه بر این، هفته گذشته "هیلی نیکی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفته بود که وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا و هند در دیدار آتی خود درباره خرید سلاح‌های روسی توسط دهلی صحبت خواهند کرد. البته تاریخ دقیق این دیدار هنوز تعیین نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.