اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۱۰۰ درصدی جرایم اینترنتی در استان اصفهان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد و گفت: کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه جرم اول فضای مجازی در این استان است.

افزایش ۱۰۰ درصدی جرایم اینترنتی در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به دلیل سهل انکاری هایی که بعضا در میان مردم وجود دراد، با افزایش جرم در فضای مجازی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه اول سال ۹۶ میزان جرایم در فضای مجازی ۱۰۰ درصد رشد یافته است، تصریح کرد: برداشت های اینترنتی غیرمجاز بیشترین فراوانی جرم را در اصفهان دارد، همچنین کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب سه جرم اول فضای مجازی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این جرایم ناشی از عدم سواد اینترنتی و همکاری مردم صورت می گیرد، در واقع قربانیان جرم، خودشان فرصت های لازم را در اختیار مجرمان قرار می دهند؛ به عنوان مثال انتشار فیلم های خانوادگی میسر نمی شود مگر اینکه قربانی در مقطعی همکاری کرده باشد.

وی نقش آموزش همگانی و افزایش سطح آگاهی مردم را در کاهش جرایم اینترنتی بسیار مهم خواند و گفت: متأسفانه جرایم در فضای مجازی با شیب تند در حال افزایش است.

سردار معصوم بیگی از افزایش ۱۰۰ درصدی جرایم اینترنتی در استان اصفهان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته خبر داد و گفت: میزان رصد و شناسایی سایت های مجرمانه عمومی ۲۵ درصد افزایش فعالیت داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با قاچاق کالا، با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «حمایت از تولید ملی» تاکنون اقدامات خوبی در سطح استان اصفهان انجام شده است، افزود: پرونده های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۲۰۰ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رشد داشته و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد به لحاظ ارزش ریالی رشد داشته است.

امحاء ۴۰ تن مواد مخدر در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: تعداد باندهای قاچاقچیان ۱۰۰ درصد رشد داشته و آمار دستگیر شدگان در حوزه قاچاق نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی برای مبارزه با قاچاق کالا کمر همت بسته است، هرچند دستگاه‌هایی همچون گمرک و تعزیرات حکومتی نیز در این راستا فعالیت های خوبی داشته اند.

سردار معصوم بیگی افزود: در سه ماهه امسال تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر و ۶ باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه  در بخش آموزش همگانی که ماموریت مستمر نیروی انتظامی است، بیش از ۱۱ هزار نفر به مرکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کردند، از برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی تا پایان تیرماه در اصفهان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به آمار تصادفات منجر به فوت اصفهان اشاره کرد و گفت: آمار جان باختگان تصادفات درون شهری اصفهان، ۲۰ درصد کاهش یافته اما در خصوص آمار جان باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت همچنان رتبه اول را در کشور داریم.

وی گفت: در کشور آمار جان باختگان ناشی از تصادف ۳۵ درصد است، اما در اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به شمار می‌رود، ۵۵ درصد است؛ از این رو در بخشی از میادین اصلی شهر موتورسیکلت سواران را آموزش می دهیم.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد پلیس راه های استان به لحاظ دوربین و توان تحرک تقویت شده، اما باید فرهنگ رانندگی ارتقا پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام کرد: ۴۰ تن مواد مخدر فردا سه شنبه در ورزشگاه نقش جهان امحا می شود.

وی با بیان اینکه در بخش مبارزه با مواد مخدر که ۵۰ درصد زندانیان در این بخش هستند، تلاش های خوبی انجام شده و ۱۱ تن مواد مخدر در سال جاری کشف شده است، ادامه داد: ۶۷ درصد حجم کشفیات تریاک بوده و در این راستا بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.