سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: شرکت‌های اروپایی که با ایران قرارداد بستند اما اکنون بدون اینکه منتظر بمانند دولت‌های آنها چه تصمیمی درباره برجام می‌گیرند از ایران خارج شدند. متاسفانه دولت نه تنها برای حل مشکلات اقتصادی تلاش چندانی نکرده بلکه نوعی سکوت اختیار کرده است و تنها به اقدامات مقطعی و گذرا برای حل کردن صورت مسئله می‌پردازد.

اروپا درباره برجام در حال فرصت سوزی است / دولت درباره مشکلات اقتصادی شفاف عمل نمی‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین درباره عملکرد دولت در عرصه اقتصادی و توافق برجام، اظهار داشت: در جلسه غیر علنی که هفته گذشته رئیس مجلس با نمایندگان درباره گرانی‌ها داشت، درخصوص موضوعات مختلفی همچون نابسامانی اقتصادی و بازار ارز صحبت و قرار شد مجلس نیز برای حل مشکلات تصمیم‌گیری قاطعی صورت بگیرد.

سید ناصر موسوی لارگانی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی باید طرح‌هایی که رهبری در دیدار با نمایندگان آنها را مطرح کرد، عملیاتی کنند. درست است که از نظر کمی، برخی کارها در حوزه اقتصادی انجام شده اما باید دید از نظر کیفی چه تغییراتی صورت گرفته و قانونی تصویب شده است که به درد محرومان جامعه بخورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: رهبری درباره برجام و خروج آمریکا از این توافق و اقدامات متقابل ایران فرمودند گرچه یک سری تحرکاتی از سوی مسئولان صورت گرفته است اما اقدامی که قانع کننده و جواب محکمی به حرکات ترامپ باشد، صورت نگرفته است. اروپا امتحان خود را درباره برجام پس داده است و اروپایی‌ها قصد ندارند در برجام بمانند و فقط در حال فرصت سوزی هستند.

این نماینده مجلس افزود: آمریکا حدود دو سال و نیم در برجام بود اما اقدامی در راستای پیشبرد این توافق انجام نداد. از سوی دیگر، شرکت‌های اروپایی که با ایران قرارداد بستند اما اکنون بدون اینکه منتظر بمانند دولت‌های آنها چه تصمیمی درباره برجام می‌گیرند از ایران خارج شدند.

لارگانی ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات اخیر و مدیریت آن باید مجلس و دولت منسجم و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. متاسفانه دولت نه تنها برای حل مشکلات اقتصادی تلاش چندانی نکرده بلکه نوعی سکوت اختیار کرده است و تنها به اقدامات مقطعی و گذرا برای حل کردن صورت مسئله می‌پردازد.

وی بیان کرد: طبق گفته آقای نوبخت در چند وقت اخیر ۱۸ میلیون دلار به ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته است، بنابراین باید شفاف و به طور دقیق اعلام کنند که این مبلغ به چه اموری اختصاص داده شده و آیا نیاز به واردات بوده است. متاسفانه دولت با مردم شفاف صحبت نمی‌کند و می‌خواهد با برنامه‌های صوری به مردم بگوید که پیگیر رفع مشکلات آنها است.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.