قدس آنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: استان ما با ایجاد اشتغال 90 هزار و 829 نفر در رتبه پنجم اشتغال کشور قرار گرفته است.

رتبه پنجم خراسان رضوی در ایجاد اشتغال در کشور

به گزارش قدس آنلاین راضیه علیرضایی با بیان اینکه که طی سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۳۴۹ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۰۱۲۹ میلیارد ریال و اشتغال ۷۲۳۴ نفر صادر شده، عنوان کرد:  نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه‌گذاری ۹.۴ درصد و از نظر اشتغال حدود ۵.۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در گروه محصولات کانی غیرفلزی با سرمایه‌گذاری ۲۳۶۱ میلیارد ریال (۲۳.۳ درصد) و بیشترین اشتغال در گروه محصولات، لاستیک و پلاستیک با اشتغال ۱۰۹۵  نفر (سهم ۱۵.۱ درصدی از کل) است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با ۳۱۰۳ طرح صنعتی فعال و سرمایه‌گذاری ۲۴۸ هزار و ۶۶ میلیارد ریال رتبه چهارم  سرمایه‌گذاری استان را از آن خود کرده است. علیرضایی اضافه کرد: همچنین استان ما با ایجاد اشتغال ۹۰ هزار و ۸۲۹ نفر در رتبه پنجم اشتغال کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد برای تداوم روند سرمایه‌گذاری فعلی در استان از همه کارآفرینان دعوت کنیم که با سرمایه‌گذاری در طرح‌های نو و دانش‌بنیان و زیربنایی صنعتی، از توسعه استان حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.