شهرکرد-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه برخی از برنامه های اوقات فراغت خروجی مناسبی ندارند و صرفا یک وقت گذرانی است، لازم است یک متولی واحد برای اجرای طرح های اوقات فراغت در نظر گرفته شود.

لزوم یک متولی واحد برای اجرای طرح های اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد کارگران دهکردی روز دوشنبه در نشست طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این طرح با موضوع آسمانی ها اجرا خواهد شد و هدف از اجرای این طرح غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و کشف استعدادهای آنهاست.

 وی با اشاره به اینکه مسجد یک مکان بی بدیل برای تربیت جوانان و نوجوانان است افزود: ایجاد یک هم افزایی بین نهادهای مختلف برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های اوقات فراغت نوجوانان نیاز است.

کارگران خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف از جمله  آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و احیای کارکردهای مسجد از محورهای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد است و این طرح بر اساس سند تحول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت از ۱۶ تیرماه سال جاری آغاز و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کارگران افزود: در این طرح از یک هزار و ۲۰۰ مربی مجرب دعوت بعمل آمده که در ۴۱۹ کانون فرهنگی هنری مساجد کلاس های اوقات فراغت در سراسر استان برگزار می شود.

وی ادامه داد:این کلاس ها با موضوعات قرآنی، اعتقادی، ورزشی، آموزش‌های فنی و هنری، کتابخوانی، سرود، مهارتی و فضای مجازی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه دستگاه‌های متعددی مجری طرح‌های اوقات فراغت هستند ، افزود:با توجه به اینکه برخی از برنامه های اوقات فراغت خروجی مناسبی ندارند و صرفا یک وقت گذرانی است، لازم است یک متولی واحد برای اجرای طرح های اوقات فراغت در نظر گرفته شود.

در ادامه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: در استان حدود یک هزار مسجد وجود دارد که حدود نیمی از آنها به کانون های فرهنگی و هنری مساجد اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام مراد یوسفی افزود: در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت سعی شده از طرفیت اکثر دستگاه ها استفاده شود تا بتوانیم یک خروجی مناسب داشته و استعدادهای برتر را نیز در طرح شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: سعی شده در برگزاری کلاس های این طرح هیچگونه شهریه ای از افراد دریافت نشود البته به اقتضای شرایط و رشته ممکن است در برخی از کلاس یک شهریه جزئی دریافت شود.

وی اظهار کرد: کلاس های اوقات فراغت در ۵۰ عنوان رشته برگزار می شود که غالب رشته ها فرهنگی و مذهبی است.

حجت الاسلام یوسفی گفت: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این کلاس ها شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود بیش از ۱۵ هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.