همدان - مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه سالانه ۴۷۰ هزار تن محصول در بخش دام و طیور استان تولید می‌شود، گفت: سالانه ۴۷۰ هزار تن محصول به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش دام و طیور استان تولید می‌شود.

سالانه ۴۷۰ هزار تن محصول در بخش دام و طیور استان تولید می‌شود

به‌گزارش قدس آنلاین ، علی‌اصغر نقی‌ئی ، با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰۰ واحد صنعتی دام و طیور در سطح استان وجود دارد و بیش از ۶۵ هزار واحد کوچک روستایی در استان داریم، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور طی چند برنامه اولویت‌بندی شده است که از جمله آنها می‌توان به حوزه دام شیری، گوساله و بره‌پرواری و میش‌داشتی صنعتی اشاره کرد اما مرغ گوشتی در اولویت برنامه‌ها نیست.

نقی‌ئی با بیان اینکه جذب تسهیلات بخش کشاورزی از بودجه ۹۶ تا کنون ۴۵۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۹۸ طرح به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و مابقی پرونده‌ها در دست بررسی است.

وی افزود:در بخش توسعه روستایی و عشایری ۱۶۵ طرح دام و طیور به ارزش ۱۲۳ میلیارد تومان به بانکها معرفی شده که ۳۰ پرونده به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موفق به عقد قرارداده شده‌اند.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در بحث توسعه عشایری نیز ۱۶۵ طرح دام و طیور با مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان به بانکها معرفی شده که ۳۰ پرونده با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عقد قرارداده شده و مابقی در دست بررسی است.

وی یادآور شد: همچنین در رونق تولید ۲۷۹ پرونده با ۷۶ میلیارد تومان به بانکها معرفی شده که از این میزان، ۱۴۲ پرونده با ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نقی ئی ادامه داد: در تفاهم‌نامه توسعه روستایی نیز ۸ پرونده با ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانکها معرفی شده که ۶ پرونده با ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به معرفی ۴۷۷ پرونده به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی، بیان کرد: ۸۸ پرونده با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی منجر به قرار داد شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در اشتغال فراگیر نیز ۸۳ پرونده با ملبغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانکها معرفی شده که ۲۶ پرونده با ۵ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

نقی‌ئی با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال استان در بخش دام و طیور ۴۵۰ نفر است، یادآور شد: در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۵۰ نفر اشتغالزایی در بخش دام و طیور صورت گرفته است.

منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.