۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 608546

 امیرجلیلی‌نژاد   «آقا سعید فرمانده این محور عملیاتی همان کسی بود که ما در جست‌وجوی او بودیم، او مظهر همان روحی است که حزب الله را از انسان‌های دیگر جدا می‌کند و البته در میان رزم آوران ما دلاورانی چون سعید کم نیستند.  او یکی از پرورده‌های جهاد فی سبیل الله است و اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی جز پرورش انسان‌هایی چنین نداشت، باز هم می‌ارزید تا حزب الله، جان و سر خویش را فدای آن کند». 

به گزارش قدس انلاین، این بخشی از یک برنامه روایت فتح است که شهید آوینی درباره آقا سعید می‌گوید. فرمانده‌ای جوان از لشکر محمد رسول‌الله که در بحبوحه عملیات مرصاد توسط دوربین همکاران شهید آوینی شکار می‌شود.  
سال اول دانشجویی علاقه خاصی به دیدن فیلم‌های باقی مانده روایت فتح داشتم و این قسمت را آنجا دیدم.  
از بچه‌ها که پرس و جو کردم گفتند، این آقا سعید الان سردار سعید قاسمی است و شهید نشده است.
اولین بار که دیدمش کوه پر انرژی بود و مدام سعی داشت بخشی از این روحیه و انگیزه کم نظیرش را به هر کس که در جلسه بود، بدهد و بعدها که از نزدیک آشنا شدم، باز هم این انرژی برای کار را بخشی از وجودش یافتم که همیشه همراهش هست.
اوایل دهه ۸۰ که دیدمش همچون یک جوان پر انگیزه پا به پای ما در برنامه‌ها حضور عملیاتی داشت.
نمی‌دانم چه قدر قبل از شروع جنگ تحمیلی بیخیال بورسیه فرانسه‌اش می‌شود و با بچه‌های تیپ تازه تشکیل 
محمدرسول‌الله، همپای احمد متوسلیان، ابراهیم همت و... می‌شود و از کوه‌های کردستان تا فتح خرمشهر همپای متوسلیان بود و بعد در اعزام مشهور این تیپ به سوریه، پای بلندی‌های جولان می‌رود.
در طول جنگ، مسئولیت‌های زیادی در همین لشکر محمد رسول الله داشت تا مرصاد که وصف محور عملیاتش از زبان شهید آوینی رفت، بعد از جنگ، درس را ادامه می‌دهد و از دانشگاه علم و صنعت مهندسی‌اش را می‌گیرد.  
حالا ۳۷ سال بعد از آن روز که تانک‌های عراقی دشت ذهاب را به هم می‌ریخت و او و یاران همرزمش با آر پی جی به مقابله با آن‌ها برخاسته بودند به این دشت برگشته است.  
از روز اول زلزله کرمانشاه داوطلبانه به کوئیک عزیز رفت و آنجا مستقر شد و با کمک‌های مردمی و حمایت خیران شبکه امام رضایی‌ها و هیئت‌هایی همچون مسجد ارگ و حاج منصور ارضی و خیلی‌های دیگر تا همین امروز که ماه‌ها از زلزله گذشته در حال ساخت خانه برای مردم روستا است. بر خلاف چهره‌ای که به واسطه مواضع رک و بی پروایش از او می‌خواهند نشان دهند او مهندس مجاهدی است که ادامه دفاع از مردم در برابر دشمن را جهادگرایانه در سبکی جدید، مستحکم، سبک، مقاوم و کم هزینه برای ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده می‌بیند، او معتقد است که امروز او برای مردم زلزله زده سرپل ذهاب در برابر همه آن‌هایی که با کم کاری، بی‌توجهی و بی عرضگی خود سبب در چادر و کانکس ماندن این‌ها می‌شود، با ساخت واحدهای مسکونی ارزان و مقاوم باید جنگید، همان طور که در دفاع مقدس، حماسه مقاومت در برابر همه جهان را نشان دادیم، در این عرصه نیز باید بار دیگر نشان بدهیم آن کسی می‌تواند برای کشور و انقلاب اسلامی کار کند که روحیه جهادی داشته باشد.
همین چند وقت پیش آقا سعید در جمعی از فعالین فرهنگی خاطره دیدارش با رهبری را مطرح کرد که «چند وقت پیش فرصتی پیش آمد تا دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته باشم.  
خودم را آماده کرده بودم که مشکلات را فشرده و سریع بگویم. وقتی رهبری با لبخند گفتند که چه کردید؟ گفتم هیچ کار. جواب دادند که نه خبرداریم، خدا قوت، خسته نباشید.  
گفتم شما بودید که هفته سوم زلزله به کوئیک آمدید درحالی‌که همه می‌گفتند مشکل امنیتی دارد، نروید. همان منطقه ۲۳ داعشی در حادثه تروریستی تهران داشت ولی شما آمدید.  
در همان دیدار یک داعشی سابق جلو آمد که رهبری را بغل کند، خود مردم داد زدند که این داعشی بوده و زندان رفته است. ولی رهبری گفتند بگذارید بیاید. من به رهبری گفتم شما بودید که کار حیدری کردید و به منطقه آمدید.  
درحالی‌که رئیس‌جمهور وقتی آمد زمین و زمان را بستند و هلیکوپتر آوردند و به یک روستای ۱۶ خانوار رفت.»

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.