گیلان - رییس سازمان چای کشور، گفت: تاکنون برداشت برگ سبز چای در کشور نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶ درصدی برداشت برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان چای کشور ،جبیب جهانساز ، گفت:در حال حاضر خرید از چایکاران گیلان و مازندران ادامه دارد و از آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون ۶۶ هزار و ۳۰۰ تن برگ سبز به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان برداشت شده است.

وی با بیان اینکه میزان برداشت برگ سبز چای تا به امروز ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، افزود: ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن معادل، ۵۴ درصد این مقدار برگ سبز چای درجه یک و ۳۰ هزار و ۸۰۰ هزار تن معادل، ۴۶ درصد درجه دو است.

جهانساز در خصوص مطالبات چایکاران، گفت: از ۱۴۴ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون ۸۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان آن پرداخت شده است و مابقی مطالبات هم به تدریج پرداخت می‌شود. 

رییس سازمان چای کشور، اعلام کرد: چین دوم برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور تا پایان هفته آینده ادامه دارد و پس از آن چین سوم آغاز خواهد شد .

وی اظهار کرد: مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۱میلیون تومان از مطالبات به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد. به این ترتیب تاکنون مبلغ ۸۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است.

گیلان و مازندران ۶۰ هزارخانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد . برداشت برگ سبزچای از باغ های شمال در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.