اتحادیه اروپا تهدید کرده است که تدابیر تلافی جویانه تجاری علیه ایالات متحده اتخاذ خواهد کرد.

تهدید اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه‌های ۳۰۰ میلیارد دلاری علیه آمریکا

به گزارش قدس آنلاین،در حالی که تنش‌های تجاری بین آمریکا و شرکای بزرگ اقتصادی اش به شدت رو به افزایش است، اتحادیه اروپا تهدید کرده است که تعرفه های تجاری سنگینی را علیه واردات آمریکا اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده است که کمیسیون اروپا با ارسال نامه‌ای به وزارت بازرگانی آمریکا هشدار داده است که اتحادیه اروپا تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری علیه واردات کالاهای آمریکایی وضع می کند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این تهدید کرده است که تعرفه‌های سنگینی را علیه واردات خودرو از اروپا اعمال خواهد کرد.

در نامه اتحادیه اروپا آمده است: بروکسل هنوز برای اجرای تدابیر تلافی جویانه تجاری علیه آمریکا تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده ولی در صورت اعمال تعرفه‌های آمریکا علیه واردات خودرو، تعرفه‌های سنگینی را علیه واردات کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا افزود: این تعرفه‌ها علیه بخش‌های مختلف اقتصادی آمریکا اعمال خواهد شد. آمریکا طی سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۴۳ میلیارد دلار خودرو از اروپا وارد کرده است.

کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: این گونه رفتارهای ترامپ نمونه دیگری از نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایالات متحده است. اعمال هرگونه تعرفه علیه خودرو، به اعتبار آمریکا لطمه بیشتری وارد خواهد کرد.

سیاست‌های ترامپ طی ماه‌های اخیر موجب تشدید تنش‌های تجاری در عرصه بین‌المللی شده است. دولت آمریکا صدها میلیارد دلار تعرفه علیه واردات کالا و خدمات از کشورهای چین، مکزیک، کانادا و اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا به هرگونه اقدام آمریکا در اعمال تعرفه علیه واردات خودروهای اروپایی واکنش نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ تهدید کرده است که تعرفه ۲۰ درصدی علیه واردات همه خودروهایی اروپایی وضع خواهد کرد.

آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرده است تا ببیند آیا واردات خودرو از اروپا تهدیدی علیه امنیت ملی است یا نه. وزارت تجارت آمریکا تا فوریه ۲۰۱۹ فرصت دارد تا به این سئوال پاسخ دهد.

ترامپ بارها از واردات خودروهای آلمانی به آمریکا به شدت انتقاد کرده است. ترامپ پیش از این نیز گفته است که قصد دارد تعرفه ۲۰ تا ۲۵ درصدی علیه واردات خودرو اعمال کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.