فرماندار رامهرمز گفت: براساس آخرین گزارش رسیده از مراجع مربوطه، از صبح روز شنبه تا بامداد دوشنبه ۳۵۰ فرد مسموم شده ساکن در دهستان ابوالفارس رامهرمز به مراکز درمانی مراجعه کردند.

مراجعه ۳۵۰ فرد مسموم شده در رامهرمز به مراکز درمانی

به گزارش قدس آنلاین،عبدالرضا احسانی نیا اظهار داشت: از این تعداد ۷۵مورد مراجعه مجدد بوده که به دلیل بروز مجدد عوارض یا عدم بهبود کامل به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۸ نفر از مراجعه کنندگان در بیمارستان های سینا و نفت اهواز و رامهرمز بستری هستند.

وی افزود: مراجعات اخیر بیشتر مربوط به بزرگسالان است که علائم مسمومیت به دلیل مقاومت بالای بدنی آنان دیر بروز کرده اما مسمومیت کودکان در همان روزهای نخست به دلیل مقاومت پایین برنی آنان خود رانشان داد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت خوزستان علت مسمومیت قطعا مصرف آب آلوده بوده زیرا مردم به دلیل قطعی ۲۰ ساعته آب، از آب چشمه استفاده کرده و بعد از وصل شدن آب نیز چندین ساعت آب بدون کلر وارد شبکه شده است.

در حالی که رییس مرکز بهداشت استان عامل بروز این وضعیت را آلودگی آب عنوان می کند، مسوولان آب و فاضلاب روستایی استان هرگونه آلودگی آب را رد می کنند.

معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با رد ورود آب بدون کلر به شبکه درپی قطعی چند ساعته آب این دهستان، افزود: پس از بروز این مشکل کارکنان آبفای روستایی و بهداشت شهرستان رامهرمز در محل حاضر شدند و شبکه توزیع، انتقال و مخازن را مورد آزمایش قرار دادند.

علیداد کیانی ادامه داد: نتایج آزمایش ها نشان می دهد که میزان کلر در آب شرب این منطقه هشت دهم ppm است که مقدار استانداردی می باشد.

بر اساس این گزارش از صبح روز شنبه تا صبح روز یکشنبه ۲۱۰ نفر از اهالی دهستان ابوالفارس رامهرمز از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری با علاءم اسهال خفیف و تب دچار مسمومیت شده و به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دهستان ابوالفارس از توابع رامهرمز۲ هزار و ۵۰۳ نفر جمعیت دارد.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.