وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کلید عبور از شرایط فعلی را سخت‌کوشی، عقلانیت،‌اجماع و مدارا برشمرد و گفت: می‌توانیم با اعتماد داخلی و سرمایه‌های اجتماعی و افزایش دارایی‌های نهفته در خلاقیت ایرانی برند ساخت ایران را اعتبار دهیم.

کلید عبور از شرایط فعلی سخت‌کوشی، عقلانیت، اجماع و مداراست/ تحریم بهترین فرصت احیای برندها

به گزارش قدس آنلاین،علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کنگره سراسری برند ملی اقتدار ملی با اشاره به اینکه امروز تحولات عمیقی را تجربه می‌کنیم که درباره آن کم حرف زده شده است، گفت: چند واقعیت در این میان وجود دارد اول تجربه یک اقتصاد بیمار و از سوی دیگر تکانه‌های جدید دولت آمریکا شرایطی را به وجود آورده که حتی گاهی یادمان می‌رود از دستاوردهایی که داشتیم از جمله خروج از تحریم شورای امنیت حرف بزنیم.

وی با اشاره به تجربه حضورش در اجلاس ILO در خرداد ماه امسال گفت: وقتی سال ۹۳ در اجلاس حضور یافته بودیم بسیاری از مقامات بین‌المللی به ما خرده می‌گرفتند که چرا روابط خود را با جامعه بین‌المللی تنظیم نمی‌کنیم اما امسال  با ۱۲ مقام همتای خود و تشکل‌های کارگری دیدار و گفت‌وگو داشتم که همه می‌گفتند حق با شماست و آمریکا مسیر غلط جهانی را طی می‌کندد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعتقاد به اینکه برجام برای ما بسیار خوب بوده است و نباید از گفتن دستاوردهای آن خجالت بکشیم، گفت: مطمئنا چند سال بعد آمریکایی‌ها خواهند گفت که مسیر غلطی را در رابطه با ایران طی کرده‌اند.

ربیعی با تاکید بر اینکه عملیات روانی عظیمی پشت تحریم‌ها نهفته است، گفت: ضعف روحیه ملی، ایجاد ترس و ترسیم آینده مبهم و تحریک رفتارهای غیرقابل کنترل از سوی بخشی از جامعه از جمله مواردی است که در این عملیات روانی عظیم از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای مقابله با شرایط پیش آمده و این عملیات روانی عظیم هستیم و معتقدم با کار جدی می‌توانیم موفق شویم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و ارتباط آنها با گروه‌های تروریستی که علیه ایران فعالیت می‌کنند با این عنوان که «هدف اجتماعی بگیر و رفتار اقتصادی کن» تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه ما برای مواجهه با این شرایط استوار کردن آرامش در فضای اقتصادی و تضمین معیشت مردم است.

ربیعی افزود: در نشست اقتصاد مقاومتی که امروز صبح برگزار شد موضوع چگونگی تضمین معیشت مردم و حفاظت از زندگی اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نیازمند سخت‌کوشی، عقلانیت، اجماع و مدارا برای عبور از شرایط فعلی هستیم.

وزیر کار با اشاره به تصمیم دولت به ممنوعیت واردات برخی کالاها شرایط جدید را فرصت تازه برای ایجاد برند برشمرد و گفت: شرایط تحریم بهترین فرصت برای احیای برندهای ماست و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کنیم.

ربیعی ادامه داد: اگر کالای ایرانی را از کیفیت برخوردار کنیم و ایرانی‌ها را برای مصرف کالای ایرانی ترغیب کنیم و در کنار شعار کالای ایرانی بخر، شعار تولید کننده کالای خوب تولید کن را داشته باشیم، با مصرف داخلی و برندسازی اشتغال نیز گسترش می‌یابد.

وی بازار ۸۰ میلیونی مصرف ایرانی زمینه‌ای مناسب برای ایجاد برند ومصرف کالای ایرانی برشمرد و گفت: ما بعد از این می‌توانیم به سمت بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی منطقه برویم و تبادلات کالای ایرانی را در منطقه و بعد از آن در بازارهای جهانی گسترش دهیم.

وزیر کار برندسازی را یک فرایند پیچیده اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: محصول در کارخانه ساخته می‌شود و برند چیزی است که مشتری می‌خرد. من به عنوان وزیر کار و در حوزه مسئولیتم برای رونق این روند و افزایش قدرت خرید ایرانیان کمک خواهم کرد.

ربیعی برند را معادل اعتماد و دارایی نامشهود برشمرد و گفت: برند رابطه معناداری نیز با اقتدار ملی دارد و ما از برندهای خود می‌توانیم برندهای بزرگ ایجاد کنیم و ساخت ایران را اطمینان بخش کنیم.

وی تاکید کردد:‌با اعتماد داخلی و سرمایه‌های اجتماعی و افزایش دارایی‌های نهفته در خلاقیت ایرانی رابطه معناداری بین برند و اقتدار ملی بروز می‌یابد و پاسخی هم به زورگویی‌های ددولت آمریکا خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد:‌ ایمان دارم که روزهای دشوار را می‌گذرانیم و جامعه بین‌المللی ناچار می‌شود که ما را بازگرداند. لذا برای آن روز باید خود را مقتدر کنیم و با برندهای بالاتر آماده ورود به جهان شویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.