انشعابهای رایگان در روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی شامل: مدارس، مساجد و حسینیه ها جزو مشترکان پرمصرف به شمار می روند.

مصرف زیاد آب در انشعابهای رایگان در روستاهای خراسان رضوی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 2 درصد از انشعابهای شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی متعلق به مساجد، حسینیه ها و مدارس است که بطور رایگان آب برداشت می کنند.

محمد دانشگر افزود: این مشترکان در سال حدود دو میلیون و 650 هزار مترمکعب آب مصرف می کنند که یک میلیون و 865 هزار مترمکعب از این میزان مربوط به مساجد و حسینیه ها و بقیه مصرف مدارس است.

وی گفت: مساجد و حسینیه ها مستقر در روستاها طی سالهای گذشته جزو انشعابهای رایگان آب بوده و امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی مدارس هم به این نوع انشعاب اضافه شده اند.

وی افزود: 70 درصد مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی الگوی مصرف را رعایت می کنند که این دسته از مشترکان 40 درصد حجم آب مصرفی را به خود اختصاص داده اند و 30 درصد دیگر مشترکان که 60 درصد آب تولیدی را مصرف می کنند به الگوی مصرف آب بی توجه هستند.

او به نقش تاثیرگذار اقتصاد آب در کنترل و مدیریت مصرف اشاره و بیان کرد: دریافت نشدن قیمت تمام شده آب یکی از چالشهای بزرگ برای شرکتهای آب و فاضلاب روستایی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون تنها 23 درصد قیمت تمام شده آب از روستاییان دریافت می شود و بقیه آن را دولت می پردازد.

12 هزار مدرسه در شهرها و روستاهای استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی دایر است. تعداد مساجد و حسینیه ها در این استان نیز افزون بر هفت هزار مورد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.