قدس آنلاین:مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: باید از گلزار شهدا به عنوان فرصتی برای ایجاد اماکن فرهنگی استفاده و از ظرفیت دستگاه های اجرایی به منظور ساماندهی گلزار ها، بهره گرفته شود.

 استفاده از گلزار شهدا به عنوان فرصتی برای ایجاد اماکن فرهنگی

حسن فتحی نیا در جلسه شورای هماهنگی امور  ایثارگران شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات و محدودیت های اعتباری، توجه خاصی به جامعه ایثارگران داشته و تنگناهای کنونی خدشه ای به این خدمات وارد نکرده است.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی گلزار شهدا، افزود: شایسته است بخشداران از ظرفیت های محلی و ادارات برای تحقق این موضوع کمک بگیرند.

به گزارش برنا،  معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری تربت حیدریه نیز گفت: مهم ترین مشکل جامعه بیکاران کشور، فقدان مهارت، تخصص و توانمندی فارغ التحصیلان دانشگاهی است و زمانی که به ما مراجعه می کنند، چوت فاقد تخصص هستند از دست ما کاری برایشان بر نمی آید.

مهدی عباسپور افزود: از این روی آمادگی داریم تا با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای و مشارکت بنیاد شهید استان برای فارغ التحصیلان ایثارگران متقاضی کار، دوره های مهارت آموزی دایر کنیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ فرزند شهید و ایثارگر این استان متقاصی کار هستند که از این تعداد سهم تربت حیدریه ۲۴۳ نفر می باشد.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: این افراد فرزندان شهید یا جانبازان بالای ۲۵ درصد و دارای تحصیلات بین دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند.

وی گفت: با توجه به فرصت های شغلی و ظرفیت های موجود انتظار می رود امسال دستگاه های اجرایی و بخصوص بخش خصوصی حداقل های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.

معصومی در خصوص وضعیت اشتغال تربت حیدریه افزود: بر اساس تعهد اشتغال شهرستان به میزان سه هزار و ۴۰۰ نفر، باید طبق قانون ۲۵ درصد برابر با ۸۰۰ نفر برای این عزیزان سهیمه در نظر گرفته شود، ولی ما توقع خود را به کمترین حد امکان کاهش داده و انتظار می رود حداقل برای ۲۰۰ نفر این مهم انجام شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نیز گفت: دستگاه های اجرایی زمان اعلام استخدام ها و طبق قانون از فارغ التحصیلان متقاضی کار فرزندان ایثارگران استفاده می کنند اما مهم ترین مشکل ما فرزندات دیپلم و زیر دیپلم هستند.

محمد حسینعلی زاده با بیان اینکه ۲۲ فرزند شهید دیپلم و زیر دیپلم فرزند شهید و ایثارگر متقاصی کار داریم، افزود: انتظار می رود که با توجه به ظرفیت های همچون کارخانه سیمان و معادن بتوان از وجود این عزیزان استفاده شود.

رامین مصطفوی رییس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه و عضو هیات رییسه اتاق اصناف تربت حیدریه نیز اعلام داشت: از ظرفیت های اصناف و شورای استانی برای ساماندهی مزار شهای شهرستان تربت حیدریه بهره خواهد گرفت.

در این جلسه مقرر شد: بنیاد شهید تربت حیدریه فارغ التحصیلان فرزندان ایثارگران را طبق مهارت ها شناسایی و به کارگروه اشتغال شهرستان معرفی کنند.

همچنین مصوب شد نیمی از گلزار های شهدا که اغلب تک مزاری و دو مزاری هستند توسط بخشدار و با کمک خیران و خانواده ایثارگران و مشارکت اهالی روستاها ساماندهی شوند.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت حیدریه، این شهرستان ۶۲۱ شهید، ۱۴۱ آزاده و هزار و ۶۸۰ جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده که از جانبازان شهرستان ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.