رشتخوار-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از برداشت چغندر قند در رشتخوار خبر داد و گفت:در سال جاری که ۲۳ هکتار از مزارع رشتخوار زیر کشت چغندر پاییزه قرار گرفته بود که بیش از ۸۰۰ تن برداشت شد و تحویل کارخانه قند تربت جام گردید.

۸۰۰ تن چغندر قند پاییزه  در رشتخواربرداشت شد

حمید رضا رضایی به  خبرنگارقدس آنلاین   با ذکر این که ۳۵ تن از هر هکتار مزرعه چغندر قند پاییز در این شهرستان برداشت شده افزود:با توجه به تنش آبی کشاورزان به سمت کاشت محصولات کم آب بروند.
وی ادامه داد:تغییر فصل رشد چغندرقند از بهار به پائیزیکی از روش‌های بسیارمناسبی است که می‌توان روش  آبیاری آن را تغییرداد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:برآوردهای محاسباتی نشان داده که میزان نیاز آبی کشت چغندر قند در پائیزه نسبت به بهاره به میزان چهارهزارمتر مکعب کاهش نیاز آبی داشته و این گام بسیارمهم و مثبتی است.


وی تاکید کرد:کشت چغندرقند به عنوان محصولی که در داخل و در بیرون مزرعه اشتغال دارد نمی‌توان آن را در صنعت حذف کرد و سطح زیر کشت را بایدافزایش داد.

وی  با اشاره به اهمیت کشت پائیزه چغندر قندگفت؛ کشت پائیزه چغندر قند به عنوان یک راهکار برای تولید پایدار مطرح اظهار داشت: کشت پائیزه چغندر قند به میزان ۴۰درصد صرفه جویی آبی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوارهمچنین در خصوص خرید تضمینی گندم در این شهرستان  گفت:از ابتدای فصل خرید گندم در سال جاری تاکنون، ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان از سوی مراکز خرید، خریداری شده است.

رضایی  اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان رشتخوار  در توسط سیلو های تربت حیدریه و ۲هزار گناباد  تحویل داده شد.
وی سطح زیر کشت گندم در اراضی کشاورزی رشتخوار  را ۶هزار هکتار عنوان کرد که دولت در سال جاری تولیداتشان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۳ هزار ریال و کلزا ۲۷ هزار ریال خریداری کردند. به گفته وی سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصولات دامی و کشاورزی توسط کشاورزان و دامداران شهرستان ۶۵ هزار نفری رشتخوار در شرق خراسان رضوی تولید و به بازار های مصرف عرضه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.