اراک- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از استان مرکزی در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

رشد ۱۳ درصدی صادرات استان مرکزی

به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از گمرکات استان مرکزی ،مهدی میر اشرفی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی؛  با اشاره به میزان صادرات استان مرکزی در سه ماهه نخست امسال، گفت: ۳۶۸ هزار تُن کالا به ارزش ۲۵۷ میلیون و ۹۱۱ هزار دلار در سه ماهه نخست از گمرکات استان مرکزی صادر شده است.

میر اشرافی اظهار کرد: این میزان کالای تولیدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش و وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای تولیدی استان به ۵۶ کشور جهان صادر شده اند، ادامه داد: عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان و ... از جمله کشورهایی هستند که کالا به این کشورها صادر شده است.

میراشرفی بیان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، انواع آبمیوه، شیشه، انواع بلور و چیپس و...، محموله های صادراتی استان را تشکیل می دهند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی به واردات استان در سه ماهه نخست امسال هم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲۸ هزار تُن کالا به ارزش ۳۴۲ میلیارد تومان به کشور وارد شده که این میزان واردات از نظر وزن ۲۶ و از نظر ارزش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین واردات کالای استان از ۳۹ کشور جهان از جمله چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هند، یونان و تایلند بوده است میراشرافی با بیان اینکه مواد اولیه بیشترین سهم را در واردات کالاها به استان داشته اند، خاطرنشان کرد: ماشین آلات، پاکت بسته بندی، پاکت آبمیوه، کنسانتره، تکه میوه، پوره، قوطی آلومینیومی، کویل آلومینیوم و روپوش آسان باز شو عمده کالاهای وارد شده در این مدت به استان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.