مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استمرار سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات گفت: دور جدید این سفرها از ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود.

دور جدید سفرهای ارزان‌ قیمت به عتبات از ۱۶ تیر

به گزارش قدس آنلاین،سازمان حج و زیارت به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو که اقدام به راه‌اندازی کاروان‌های غیرمجاز عتبات کرده‌اند و به بهانه قیمت کمتر عتبات مردم را جذب می‌کنند، طرح‌هایی را با هدف کاهش هزینه سفر به عتبات اجرایی کرده است.

طرح‌های سفر ارزان‌قیمت به عتبات از سال گذشته آغاز شده که امسال نیز از اواخر فروردین و اردیبهشت‌ماه این سفرها مجدد کلید خورد و افرادی که تمکن مالی کمتری دارند، با ثبت‌نام در این طرح‌ها با قیمت کمتر و حتی با استفاده از تسهیلات ویژه بانکی به عتبات مشرف شدند.

بر همین اساس، طرح موکب از نیمه دوم خردادماه با هزینه سفر هر یک از زائران از ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان اجرایی شد و با توجه به استقبال مردم از این طرح روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به عتبات اعزام شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به استمرار سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات، اظهار داشت: دور جدید سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات از ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۳ مردادماه ادامه دارد.

وی به ادامه تسهیلات بانکی برای سفر به عتبات اشاره کرد و افزود: برای افراد نیازمندی که تقاضای وام دارند، ۵۰۰ هزار تومان وام با کارمزد ۲ درصد پیش‌بینی شده است که بیش از ۵۰ درصد هزینه سفر آن‌ها را شامل می‌شود.

مرتضی آقایی با بیان اینکه سفرهای معمولی به عتبات نیز با هزینه پایین‌تری نسبت به گذشته برپا می‌شود، خاطر نشان کرد: هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی و زمینی مشخص شده است، به طوری که هزینه سفر به صورت هوایی از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان آغاز می‌شود و بالاترین قیمت برای سفر به عتبات از تهران نیز یک میلیون و ۷۸۴ هزار تومان است. همچنین هزینه این سفر به صورت زمینی از ۸۷۷ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان متغیر است.

در بسته‌های سفر به عتبات به مدت یک هفته، زائران سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین اقامت دارند؛ همچنین زیارت سامرا نیز برای کاروان‌ها پیش‌بینی شده است. علاوه بر این، در سفرهای سازمان حج و زیارت به عتبات زمان‌بندی اعزام‌ها مشخص است در حالی که کاروان‌های غیرمجاز به زمان تعیین شده برای اعزام زائران تعهدی ندارند.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.