قدس آنلاین: نرخ عمده کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز و گوشت سفید در یک ماه گذشته نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است.

ارزان شدن کالاهای اساسی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت ارزان شدن کالاهای اساسی در خراسان رضویبرخی کالاها مانند لبنیات تولید داخل در یک ماه گذشته در استان تغییری نداشت اما در این رسته فقط قیمت کره وارداتی نه تنها در استان بلکه در کشور افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

علی رسولیان که در نشست کمیته تنظیم بازار استان سخن می گفت، افزود: قیمت گوشت گوساله در ماه گذشته تغییری زیادی نداشته و از ابتدای سال تنها یک درصد افزایش داشته اما نرخ گوشت گوسفندی نسبت به ماه قبل از آن ۹ درصد کاهش دارد که این امر با اجرای طرح تنظیم بازار از جمله واردات گوشت گرم و طرح خرید گوشت گوساله در قبال تحویل سبوس به دامداران محقق شد.

وی گفت: در توافق با شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت صنعت، معدن و تجارت، سهمیه استان در گوشت وارداتی از استرالیا به مشهد افزایش می یابد.

رسولیان ادامه داد: به منظور تنظیم بازار در هفته های گذشته روزانه هشت تن گوشت گرم وارداتی در کنار دیگر تولیدات خراسان رضوی در بازار مشهد توزیع شد که طی درخواست کمیته تنظیم بازار استان، این میزان به ۲۰ تن در روز افزایش می یابد.

وی گفت: قیمت گوشت مرغ هم در یک ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت و تخم مرغ نیز از ۷۶ هزار ریال در هر کیلوگرم به ۶۱ هزار ریال رسید که کاهش ۲۰ درصدی قیمت را نشان می دهد.

رسولیان گفت: با این حال به رغم کاهش نرخ کالاهای اساسی طی یک ماه گذشته در خراسان رضوی، قیمت برخی اقلام مانند آهن آلات ۲۵ درصد و لوازم و مصالح ساختمانی ۲۰ درصد رشد داشت که این ناشی از افزایش نرخ حمل توسط کامیونها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.