اصفهان- مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری ۲۵ هزار نفر از استان اصفهان در اردوهای راهیان نور غرب کشور شرکت کنند.

پیش بینی حضور  ۲۵ هزار نفر از استان اصفهان در اردوهای راهیان نور غرب کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس محمدی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران هدف از اردوهای راهیان نور  را گسترش فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار که ۸ سال دوران دفاع مقدس نماد بارز آن است، خواند.

وی ادامه داد: از هنگامی که اردوهای راهیان نور تثبیت، سازماندهی شد، زیرساخت‌های آن نیز ایجاد شد و اکنون بزرگترین کار فرهنگی در کشور، اردوهای راهیان نور است که با تسهیلات بسیار برای آگاهی نسل جوان از فداکاری‌های ۸ سال دفاع مقدس انجام می‌شود.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه این حرکت بزرگ می‌تواند به نسل‌های پس از جنگ این آگاهی و شناخت را بدهد که ما هم باید پای نظام و انقلاب بایستیم و برای رسیدن به قله‌های افتخار باید راه شهدا را ادامه دهیم، اظهارکرد: در اردوهای راهیان نور غرب سال ۹۶ بیش از ۱۶ هزار نفر از استان اصفهان راهی جبهه‌های غرب شدند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که در سال جاری ۲۵ هزار نفر از استان اصفهان در اردوهای راهیان نور غرب کشور شرکت کنند.

وی تاکید کرد: قرار است در سال جاری با تغییرات جزیی در مناطق مورد بازدید، کیفیت اردو را نسبت به سال ۹۶ ارتقاء دهیم که اردوها در سال جاری از روز شنبه ۱۶ تیرماه به مدت ۵۰ روز انجام می‌شود.

محمدی گفت: در دوره اول که حلقه صالحین سپاه صاحب‌الزمان مساجد آن را تشکیل می‌دهند تا سوم مردادماه ادامه دارد که افراد به وسیله ۲۴۰ اتوبوس راهی این اردو می‌شوند به طوری که  ۱۵ روز اول خواهران و نیمه دوم آن را برادران تشکیل می‌دهند، پس از سوم مردادماه اردوهای محلی شروع می‌شوند که شامل عموم مردم و کسانی که در بسیج محل ثبت‌نام کرده‌اند می‌شوند و تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد:: برای این اردوها که سه روز کامل طول می‌کشد، هر روز صبح ۶ اتوبوس از استان اصفهان در ساعت ۷ صبح حرکت کرده و پیش از غروب آفتاب به سنندج می‌رسند و در اردوگاه حضرت رسول اسکان می‌یابند. افراد پس از استراحت به منطقه رزمایش رفته و شاهد نمایش ۱۰۰ نفر رزمی می‌شوند که حوادث رزمی کردستان را به صورت زنده اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باشگاه افسران سنندج، شهر مریوان، روستای نگل، یادمان دزلی، ارتفاع دالانی، زیارت شهدا در مریوان، منطقه عملیاتی والفجر ۴ در حاشیه شهر مریوان و باغ موزه دفاع مقدس همدان از ایستگاه‌های این اردو است، گفت: تفاوت این اردو در سال جاری با سال‌های پیش در این است که پیش از این افراد به جای بازدید از شهر مریوان، از سقز و بانه بازدید می‌کردند، البته از آنجایی که در سال جاری میزان زمان توقف در اتوبوس‌ها و در پی آن خستگی و طولانی بودن مسیر کمتر است امیدورایم این بار افراد با فراغت بال و رضایت بیشتری در این اردوها شرکت کنند.

محمدی ادامه داد: در نیمه اول مردادماه، کاروان ماشین‌های شخصی هم راهی این اردوها می‌شوند و علاوه بر اینکه اتوبوس‌ها بیمه می‌شوند، هر فرد بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای اصفهان از تعداد شهدای کردستان بیشتر است، بهدستاوردهای این اردوها اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این که یکی از دستاوردها، گردش در مناطق دفاع و مبارزه است، بسیاری از افراد به خصوص جوان‌ها از جنگ هیچ اطلاعاتی ندارند و حتی برخی تصور می‌کنند شهدا سرباز بوده‌اند و وظیفه دفاع داشته‌اند، اما هنگامی که در این اردوها با رشادت‌های جوانان رزمنده آشنا می‌شوند، به خودباوری می‌رسند و متوجه می‌شوند که روزی تمام دنیا برای سرنگونی انقلاب بسیج شده بودند اما در نهایت شکست خوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.