شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه استان ها با با تحریم و مشکلات اقتصادی روبرو هستند و این دلیلی برای کم کاری برخی از مدیران نمی باشد.

جنگ روانی و تحریم نباید بهانه ای برای کم کاری برخی مدیران باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی روز سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به افزایش آمار بیکاری در استان گفت: اگر جنگ روانی و تحریمی است  همه استان ها با آن مواجه هستند و این مسئله نباید بهانه ای برای کم کاری برخی از مدیران باشد.

وی افزود: پنج عامل مهم از جمله سرمایه گذاران، فرآیند سرمایه گذاری، بانک ها، عوامل مدیریتی و عوامل بازدارنده در بحث اشتغال  باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و مشخص شود هر کدام چه میزان تأثیر در افزایش یا کاهش نرخ بیکاری در استان داشته اند.

استاندار تاکید کرد: باید یک گروه ۲۰ نفره از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش خصوصی تشکیل و بصورت شبانه روزی فعالیت کنند که با این اتفاق ظرف مدت ۳ ماه مشکلات این استان حل می شود.

عباسی در ادامه با اشاره به حمایت از تولیدات داخلی گفت: حمایت از کالای ایرانی یک شعار بسیار استراتژیک است و حمایت از کالای ایرانی نباید تنها محدود به بازار و مغازه‌ها می‌شود.

استاندار افزود: برخی به اشتباه تصور می کنند تنها استفاده از محصولات داخلی تحقق اقتصاد مقاومتی است، در صورتی حمایت از تولیدات داخلی باید از ابتدایی‌ترین گام ها تولید آغاز شود که در نهایت به بازار فروش برسد.

عباسی عنوان کرد: روز گذشته از پارک علم و فناوری استان بازدید و از نزدیک با مشکلات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آشنا شدیم که مهمترین مشکل این شرکت ها نبود بازار فروش و عدم استقبال از تولیدات آنها در استان است.

وی افزود:در حال حاضر شهرداری های استان تجهیزات مورد نیاز خود را از استان‌های دیگر تهیه می کنند و اگر تجهیزات مورد نیاز آنها در شرکت های دانش بنیان استان تولید شود باید این شرکت ها حمایت شوند.

استاندار در ادامه با اشاره به عهد شکنی آمریکا و خارج شدن از برجام گفت: آمریکا با سیاست استکباری همیشگی خود به دنبال کارشکنی های جهانی علیه ایران است و با ایجاد نارضایتی در بین مردم و با ایجاد تورم و فشارهای اقتصادی به خیال خام خود اتفاقاتی را در ایران رقم می زند.

عباسی افزود: بازمانده‌های رژیم منحوس پهلوی و منافقان در خارج از کشور قصد دارند از طریق فضای مجازی و شبکه های مختلف با استفاده از مشکلات هر استان در میان مردم ناآرامی ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.