یوسفی گفت: کسانی که احساس می‌کنند توانایی اداره امور را ندارند و نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند باید کنار بروند.

برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت بدترین گزینه‌ها برای حل مشکلات مردم هستند/ کسانی که احساس می‌کنند توانایی اداره امور را ندارند باید کنار بروند

به گزارش قدس آنلاین،محمد قلی یوسفی اقتصاددان وعضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص ترمیم در کابینه روحانی اظهار کرد: اینکه هم‌اکنون شرایط اقتصادی در بسیاری از بخش‌ها دچار مشکل شده نشان‌دهنده این است که یک جای کار می‌لنگد. وی با اشاره به اینکه این شرایط نمی‌تواند ادامه داشته باشد، گفت: به هیچ عنوان شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که در آن دیده می‌شود قابل اغماض نیست و باید جلوی تخریب بیشتر اقتصاد گرفته شود. این استاد دانشگاه ادامه داد: در شرایط جنگ هشت‌ساله که شرایط اقتصادی در وضعیت خاصی قرار داشت یک نوع اعتماد متقابل میان مسئولان و مردم وجود داشت و مردم با علاقه برای دفاع از میهن خود اقدام می‌کردند، ولی اکنون شرایط فرق کرده است و در میان مسئولان دولتی برخی همانند شعبده بازها و رمال‌ها شرایط را به گونه دیگری نشان می‌دهند. آنها فقر را غنا، بیکاری را اشتغال، گسترش رکود تورمی را رونق می‌دانند و به مردم اعلام می‌کنند که اوضاع خوب است. بنابراین درصورتی که این افراد را از بدنه دولت حذف کنیم باعث بهبود نسبی شرایط خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول چهار دهه گذشته سیاست‌های اقتصادی کشور در جهت اصلاح نبوده است و سیاسی بازی برخی شرایط را حادتر کرده است.
قلی یوسفی اضافه کرد: هم‌اکنون بخش عمده کشور دراختیار دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب قرار دارد و مردم عادی از جریان امور کنار گذاشته شده‌اند. به معنای دیگر ۲۰ درصد جامعه امور ۸۰ درصد مابقی را دراختیار گرفته‌اند.  این اقتصاددان در ادامه اظهار کرد: برخی از افراد در قوه مجریه به کار گرفته شده‌اند که بهترین گزینه برای دولت ولی بدترین گزینه برای مردم هستند. این دسته از مدیران به بهترین شکل درخدمت دولت هستند ولی برای حل مشکلات مردم به کار نمی‌آیند. قلی یوسفی درپایان تأکید کرد: متأسفانه در طول چهار دهه گذشته منابع کشور در جهت غلطی به کار گرفته شده است و به همین دلیل تولید با رونق مواجه نشده است و وابستگی به واردات که باعث رشد نرخ ارز است افزایش یافته است. درمجموع کسانی که احساس می‌کنند توانایی اداره امور را ندارند و نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند باید کنار بروند.

منبع: نود اقتصادی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.