یزد- رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: موضوع پایداری انرژی نیاز همه جهان بوده و دستاورد و دانش مردم یزد در زمینه انرژی باید به همه مردم جهان ارسال شود.

موضوع پایداری انرژی نیاز همه جهان است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، ولفگانگ نیومن که برای اعطای جایزه جهانی شهر پایدارتوسط بنیاد جهانی انرژی به یزد سفر کرده پیش ازظهر سه شنبه درجمع خبرنگاران اظهارداشت: توجه به موضوع پایداری انرژی نیاز همه جهان بوده  و این بنیاد به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی وحمایت کننده از طرح های محیط زیستی به ویژه حوزه انرژی است  که حدود ۵۳سال است فعالیت خود را آغاز کرده  و بیش از۱۷۷کشورعضو این بنیاد هستند.

وی افزود : ازسال های گذشته این بنیاد اقداماتی را برای افزایش آگاهی مردم  در زمینه استفاده انرژی انجام داده و تاکنون با شرکت هایی که در زمینه انرژی فعالیت دارند همکاری های لازم را داشته و امید داریم بتوانیم موضوع پایداری انرژی و مصرف بهینه را درجامعه نهادینه سازیم.

 نیومن تصریح کرد: این بنیاد یکی ازمعتبرترین بنیادهایی است که در دنیا درحوزه انرژی فعالیت دارد دراین مسیربا شرکت های اتحادیه اروپا  با برنامه های این بنیاد همکاری دارند.

بیش از۲هزار پروژه برای در یافت جایزه این بنیاد کاندید شده اند

رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: از سال ۲۰۰۰میلادی برنامه اهدای جایزه جهانی با هدف رسیدن به پروژه های پایدار آغاز شده و اکنون بیش از۲هزارو ۳۰۰پروژه  از کشورهای سراسر دنیا برای دریافت جایزه این بنیاد کاندید شده اند.

وی خاطر نشان ساخت: باید زودترازاینها به شهر تاریخی یزد سفر می کردم تا با دستاوردهای مردم این شهر در زمینه انرژی آشنا شوم این شهر می تواند مرکز و پایتخت انرژی دنیا باشد و تلاش هاو زحمات مردم این شهر درزمینه انرژی باید برای مردم جهان بازگو شود.

 نیومن از زندگی مسالمت آمیز ادیان در این شهر به نیکی یاد کرد وافزود: این موضوع شهر یزد را در پیش ازپیش دراذهان ویادها زنده نگه می دارد چرا که در زمانی که اروپا درگیر جنگهای صلبی ومذهبی بود ادیان و مذاهب گوناگون در این شهر زندگی مسالمت آمیز داشتند واین مسئله بسیارمهمی است .

وی ادامه داد: موضوع پایداری انرژی امروز یکی ازنیازهای اصلی بشر بوده  وما باید در این زمینه بیش ازپیش تلاش کنیم یزد ظرفیت های بسیار قوی در زمینه گردشگری دارد که برای پیشبرد اهداف این بنیاد می توان از آن استفاده کرد.

 امضاءتفاهم نامه با رئیس بنیاد جهانی انرژی و شهرداری یزد

رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد نیز در این مراسم گفت: امروز تفاهم نامه ای با رئیس بنیاد جهانی انرژی و شهرداری یزد امضاء شد و با انجام این تفاهم نامه شهر یزد رونق قابل توجهی درزمینه عمرانی، گردشگری و توریست خواهد داشت.

جعفرامینی مقدم افزود: شورای اسلامی و شهردار یزد مولفه های جدیدی را برای مدیریت شهر الزام کردند که همه باید در این زمینه ها برای تحقق آنها تلاش کنیم و ما توانسته ایم در زمینه گردشگری و تکنولوژی نوین با دبیرکل بنیاد انرژی به تفاهم برسیم.

تغییرسبک زندگی در زمینه مصرف انرژی ضروری است

امینی مقدم اظهارداشت: توسعه پیش ازپیش شهر یزد در مباحث انرژی پایدار و محیط زیست از مباحث دردستورکار این مرکز برای مدیریت شهری بوده  مردم یزد در گذشته برای صرفه جویی درزمینه انرژی ازقناتها، بادگیرها و کاهگل استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مردم امروزه آشنایی کافی با نحوه استفاده ازانرژی ندارند لذا تغییرسبک زندگی در این زمینه ضروری است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: استفاده از انرژی های پاک و سازگار با محیط می تواند مولفه های جدید درحوزه انرژی پایداردر استان و کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.