نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا به دکتر «مجید پازوکی» مولوی پژوه و مولانا شناس اهدا شد.

اهدای نشان بین‌المللی «مولانا» به دکتر «مجید پازوکی»

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» Esin Çelebi نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا؛ با حضور «شهرام ناظری»، خانم «فروزنده اربابی» نماینده بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران، و تعدادی از شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و هنری کشور؛ به دکتر «مجید پازوکی» مولوی پژوه، مولانا شناس، دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان و همچنین مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود، در جوار برج کاشانه بسطام اهدا شد.

دکتر «مجید پازوکی» در مورد دریافت نشان بین‌المللی بارگاه «مولانا» گفت: این نشان برای اشاعه اندیشه و افکار مولانا در این سه دهه به من اهدا شد.

این مولوی پژوه در ادامه سخنانش اظهار داشت: در شعر مولانا نکاتی را می‌یافتم که او را با دیگر شاعران و اندیشمندان متمایز می‌نمود. سال ١٣٦٤ به محضر زنده‌یاد علامه «محمد تقی جعفری» نائل آمده و در کلاس‌های تفسیر مثنوی و نهج البلاغه ایشان شرکت می‌کردم. در این جلسات، با جهان و اندیشه مولانا که مبتنی بر مهر و عشق و دوستی بود؛ آشنا شدم. علامه جعفری کاری کرد که من عاشق و شیدای مولانا شوم؛ بعد از آن، هر جا سخن و نشانی از مولانا و مثنوی بود من هم حاضر بودم.

 دبیر همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان تأکید کرد: امیدوارم که دنیا به فرهنگ اصیل و ملی خودش برگردد که بخش اعظم آن در عرفان اسلامی ایرانی و در اندیشه بزرگانی همانند مولانا، حافظ و دیگران نهفته است.

پیش ازاین نشان بین‌المللی «مولانا» توسط خانم «اسین چلبی» رییس بنیاد جهانی مولانا به   «محمدرضا شجریان»، «شهرام ناظری»، «محمدعلی موحد»، زنده‌یاد «عباس کیارستمی» اهدا شده بود.

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.