نماینده مردم تبریز گفت: تصمیم دولت در خصوص ارز 4200 تومانی سبب شد مردم، هزینه سنگین کاهش ارزش پول ملی را پرداخت کنند. متاسفانه نتوانستیم از امتیاز کاهش ارزش پول ملی که می تواند سبب توسعه صادرات باشد بهره برداری مطلوبی داشته باشیم لذا در اجماع بین قوا حتما باید مصالح عمومی کشور، شفاف سازی ، مبارزه با رانت و ویژه خواری مورد توجه جدی مسوولین قرار بگیرد و به طور مشخص وظایف نهادها در جنگ اقتصادی ترسیم شود.

تزریق 60 تن طلا به بازار، غیرکارشناسی بود

احمد علیرضا بیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اولویت دولت باید جلب اعتماد مردم باشد به قدس آنلاین گفت: متاسفانه اعتماد مردم به مسوولین بسیار کمرنگ و حتی مخدوش شده است. طبیعتا همراهی ومشارکت مردم در تحقق پروژه های اقتصادی و همراهی با دولت در وضعیتی که مردم احساس می کنند دولت به آنها نمی اندیشد به حداقل رسیده بنابراین اولویت امروز دولت جلب اعتماد مردم و جلوگیری از آسیب های بیشتر است.

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس افزود: آنچه در این بین مهم است پرهیز از پنهان کاری و صداقت دولت با مردم است. طبیعتا در صورت شفافیت و صداقت مردم شرایط سخت اقتصادی را بهتر تحمل می کنند چرا که  دیگر توان شنیدن خبرهای ویژه خواری, رانت خواری و سوء استفاده های برخی از بیت المال را ندارند. متاسفانه دولت با جلوگیری از انعکاس واقعیت فساد اقتصادی برخی از مدیران و ویژه خواران، مردم را نسبت به تمامی مسوولین بد گمان کرده و موجب سلب اعتماد مردم از حاکمیت شده است. مسلما مردم می خواهند بدانند که منابع آنها براساس کدام سیاست ها و به دست چه کسانی هزینه شده و نتایج وعواید آن در کدام حوزه ها نمایان گر می شود.

نماینده مردم تبریز با اشاره به اهمیت شکل گیری مطالبه خواهی صحیح مردم از دولت ادامه داد: مطالبه گری توسط مردم و آگاهی دولت نسبت به وظایف خود و انعکاس واقعیات باید مورد توجه دولت و ملت قرار بگیرد. بخش دوم شکل گیری مطالبه صحیح مرد م از دولت، مجلس و قوه قضاییه است تا براساس این موضوع مصالح مردم تامین شود. متاسفانه آنچه تا کنون شاهد بوده ایم عدم توجه به منافع مردم است.

وی با انتقاد از سیاست های غلط دولت در هفته های اخیر اظهار داشت: در حالی که دولت خود از عنوان جنگ اقتصادی با کشورهای قدرتمند دنیا با رهبری آمریکا سخن می گوید اما توجهی به استفاده بهینه از منابع ارزی و سایر منابع کشور ندارد و متاسفانه اولویت ها را مد نظر قرار نمی دهد. دولت قریب به 60 تن طلا در اجرای تصمیمی فاقد کارشناسی های لازم وارد بازار کرد تا بتواند افزایش قیمت دلار را مهار کند که این موضوع با توجه به عدم استمرار ورود طلا به بازار و وقفه ایجاد شده در آن نیز نه تنها منجر به بازگشت آرامش به بازار ارز نشد بلکه موجب افزایش بیشتر نرخ طلا, سکه وارز شد.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: به جرات می توان گفت مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریمها نیست بلکه برآیند و محصول فرآیند مدیریت پنج سال گذشته کشور است که دولت به واسطه مبارزه با تورم و ثابت نگاه داشتن و کاهش آن موجب افزایش نقدینگی زیادی در دست مردم شد که این نقدینگی امروز بلای جان اقتصاد کشور شده است. در نتیجه چنین سیاست غلطی که برای کاهش قیمت ارز توسط دولت آقای روحانی اتخاذ شد اکنون با شرایطی مواجه هستیم که متناسب با پول خلق شده در بازار کالا وخدماتی وجود ندارد بنابراین باید ترتیبی داده شود تا پول خلق شده دارای کمترین قدرت در اقتصاد کشور باشد هر چند که این پول غیر از تولید در هر حوزه ای که وارد شود ویران کننده آن بخش و اقتصاد خواهد بود.

نماینده مردم تبریز گفت: تصمیم دولت در خصوص ارز 4200 تومانی سبب شد  مردم، هزینه سنگین کاهش ارزش پول ملی را پرداخت کنند. متاسفانه نتوانستیم از امتیاز کاهش ارزش پول ملی که می تواند سبب توسعه صادرات باشد بهره برداری مطلوبی داشته باشیم لذا در اجماع بین قوا حتما باید مصالح عمومی کشور، شفاف سازی ، مبارزه با رانت و ویژه خواری مورد توجه جدی مسوولین قرار بگیرد و به طور مشخص وظایف نهادها در جنگ اقتصادی ترسیم شود.

وی با تاکید بر بستر سازی امن برای ورود سرمایه گذاران به عرصه تولید و اقتصاد گفت: بر اساس آمارها و نظرات کارشناسان اقتصاد کشور وابسته به بودن یا خروج از برجام  نیست بنابراین تنها با  تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور، استفاده از سرمایه های داخلی ، ایجاد امنیت و بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاران است که می توان کشور را در مسیرشکوفایی اقتصادی و حرکت به سمت افزایش تولید حرکت داد.

وی اظهار داشت: تکیه بر ظرفیت های داخلی باید بر اساس سیاست گذاریهای صحیح پایه گذاری شود. آنچه تا کنون اتفاق افتاده حکایت از تکیه بر ظرفیت های داخلی ندارد بنابراین در حال حاضر اگر قائل به حضور در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و رئیس دولت نیز به این موضوع اذعان دارد دیگر فرمانده اقتصادی کشور نباید نسبت به موضوعات مردد باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.