قدس آنلاین: رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی گفت: ورزش بوکس، هنر سریع مشت زدن و مشت نخوردن است.

نتایج بوکس خراسان در منطقه سه قابل قبول بود

به گزارش قدس آنلاین حسین صاحبی در خصوص رشته ورزشی بوکس اظهار کرد: ورزش بوکس، هنر سریع مشت زدن و مشت نخوردن است و درصد آسیب جسمانی و ضربه جسمی خوردن از  این ورزش در بین ورزش‌های دیگر در رده ۱۳ الی ۱۴ قرار دارد و نسبت به ورزش‌هایی همانند فوتبال صدمات کمتری دارد. وی بیان کرد: حاصل تلاش هیئت قبل و هیئت فعلی، اعزام تیم به مسابقات منطقه ۳ کشور و کسب ۵ طلا و یک نقره بود. همچنین  در سال گذشته مسابقات دهه فجر را برگزار کردیم.

رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های راهبردی این هیئت اظهار کرد: هیئت بوکس، برنامه‌های راهبردی مختلفی از جمله توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی، توسعه ورزش بانوان، توسعه نیروی انسانی، توسعه فرهنگی و مسائل اخلاقی و  توسعه اماکن ورزشی دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری سایر نهادها در نهایت به این مهم در بوکس برسیم.

 صاحبی در ارتباط با توسعه همگانی ورزش بوکس عنوان کرد: تلاش هیئت بر این است در این فرصت ۴ ساله بحث فعال سازی این ورزش در عرصه‌های همگانی را به سرانجام برسانیم. معرفی بوکس و جذابیت‌های آن در سطح کلان، برای جذب مخاطب بیشتر و غنی سازی اوقات فراغت مطرح است.

وی افزود: تعامل و همکاری بوکس با شهرداری مطرح است همچنین در خصوص ورزش بوکسورهای خراسانی در پارک نیز مسائلی پیش از این مطرح بود اما این مهم غیر قانونی نیست و ورزشکاران حاضر در این رشته می‌توانند تمرینات خود را در پارک‌ها انجام دهند.

رئیس هیئت بوکس خراسان رضوی بیان کرد: با صدا و سیما در رابطه با پوشش رسانه‌ای بوکس تعامل داشته‌ایم همچنین  هیئت در پی آماده‌سازی سایت اختصصاصی برای بوکس است. بسیاری از مسائل برای سایت تدارک دیده شده، یکی از این مسائل کارت ورزشی است که برای اولین بار در ایران انجام خواهد شد. صاحبی ادامه داد: هیئت سعی در نهادینه سازی فرهنگ و فضائل اخلاقی که موجب ارتقاء سطح ایمان و رشد معنویات انسانی میشود دارد و این خود باعث تقویت وجدان کاری، انضباط فردی، اجتماعی، روحیه کار و ابتکار در ورزشکاران و مربیان می‌شود. وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری تورها و اردوهای پرورشی و آموزشی‌ورزشی در حوزه بوکس، تعامل با آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها را در دستور کار خواهیم داشت.

رئیس هیئت بوکس خراسان تصریح کرد: می‌خواهیم بانوان را برای ورود به این رشته تشویق کنیم. سعی می‌کنیم عادلانه به هر دو بخش مردان و بانوان نگاه کنیم و حتی گفته‌ام که بایستی بانوان در جلسات تبادل نظر با هیئت حضور داشته‌باشند. برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف، ویژه بانوان و تجلیل از ورزشکاران و مربیان خانم و پیش بینی برنامه‌های تمرینی بانوان در مراکز پوشیده از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود تا بانوان به سمت این رشته آمده و علاقه‌مند شوند.

 صاحبی در خصوص راهکارهای پیش بینی شده توسط هیئت عنوان کرد: تعامل با دستگاه‌های دولتی، تعامل مستمر و کارآمد با والدین، جذب اسپانسر به منظور حمایت از طرح‌های آموزشی، تعامل با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و باشگاه‌های بدنسازی به منظور شناسایی استعدادهای برتر و تشکیل پایگاه استعدادیابی از جمله راهکارهای پیشنهادی هیئت جهت پیشبرد برنامه‌ها می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.