قدس آنلاین: مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۹۳ عنوان قرآن، مفاتیح و ادعیه از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد.

 ۹۳ عنوان قرآن، مفاتیح و ادعیه از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شد

به گزارش قدس انلاین اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی قلم شامل نویسنده، مترجم، تصویرگر و ارزیاب در بخش‌های مختلف و با قالب‌های گوناگون در حال همکاری با انتشارات آستان قدس رضوی در تولید کتاب هستند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی افزود: بیشتر این افراد از مفاخر حوزه‌های تخصصی هستند که با سایر ناشران مهم و برتر کشور نیز فعالیت دارند که با به‌نشر نیز در حال همکاری هستند.

وی با اشاره به این که جامعه پدیدآوردندگان و اصحاب و اهالی قلم که با به‌نشر همکاری دارند از سراسر کشور هستند، افزود: آثار این افراد به دو دسته کودک و نوجوان و عمومی تقسیم می شوند.

سعیدی با بیان این که فعالیت‌های به‌نشر در سه حوزه تولید، توزیع و ترویج خلاصه می شود، ادامه داد: انتشار کتاب و تولید کالا و محصولات فرهنگی با شعار «به‌نشر؛ بهترین‌های نشر» در سرفصل‌های معارف اسلامی، سنت و سیره اهل بیت به ویژه رضوی، سبک زندگی اسلامی، زائر و زیارت و گفتمان انقلاب اسلامی براساس سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در حال انجام است. البته این بدان معنا نیست که در سایر سرفصل‌ها کتابی توسط به‌نشر منتشر نشود زیرا در سال‌های گذشته و سه دهه فعالیت به نشر آثاری با موضوعات مختلف و بعضا قوی و مناسب منتشر شده که برخی از آن‌ها همچنان به‌دلیل تقاضای بازار در دستور تجدید چاپ قرار می‌گیرند.

وی ‌با بیان این که به‌نشر هم‌اکنون نه‌تنها در سطح استان بلکه در منطقه شرق کشور به عنوان بزرگترین ناشر در حال فعالیت است و در کشور نیز به جرات می‌توان گفت یکی از فعال‌ترین و پرکارترین نشرهای کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت ۳۰ فروشگاه که ۱۵ باب در مشهد و ۱۵ باب در سایر شهرهای کشور است، انتشار سالانه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب و کالا، برگزاری حدود ۸۰ عنوان برنامه ترویجی حوزه کتاب در قالب‌های مختلف مسابقه، رونمایی، خوانش طی مدت یک سال و نیم گواه این ادعاست.

سعیدی در تشریح عملکرد به‌نشر گفت: چاپ بیش از ۹۳ عنوان قرآن، مفاتیح و ادعیه با تیراژ بیش از ۹ میلیون نسخه، انتشار ۱۹۴۷ عنوان کتاب چاپ اول با تیراژ بیش از ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار نسخه، انتشار ۳۵۳۴ عنوان کتاب تجدید چاپ با تیراژ بیش از ۱۶ میلیون نسخه و تولید ۲۷۴ عنوان محصول فرهنگی با عنوان «گلدسته» و کسب بیش از یک صد جایزه، نشان و رتبه از جشنواره‌های کشوری و استانی در سه دهه فعالیت این مجموعه انتشاراتی سرفصل مهم‌ترین فعالیت‌های به نشر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.