قدس آنلاین:طرح نوجوانان پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در مسابقه بین‌المللی CERN سوییس به عنوان یکی از ۳۰ تیم منتخب شرکت‌کننده در این رقابت پذیرفته شد.

موفقیت تیم پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در رقابت بین‌المللی CERN سوییس

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی حضور تیم پژوهشی پژوهش‌سرای امام رضا(ع) را در رقابت‌ دانش‌آموزی سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا (beamline for schools) در سال ۲۰۱۸ یکی از افتخارات این مجموعه ذکر کرد و گفت: بی‌تردید سرمایه‌گذاری روی استعدادهای دانش‌آموزان ثمرات فراوانی خواهد داشت و می‌تواند از آن‌ها دانشمندانی بسازد که در تمامی رشته‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند.
به گزارش آستان نیوز، حسین باغگلی افزود: در این رقابت که همه ساله توسط مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا (cern) برگزار می‌شود، دانش‌آموزان شرکت‌کننده به صورت تیم‌های پنج تا هشت نفره با تنظیم پروپوزال علمی به زبان انگلیسی و ساخت فیلم کوتاه با محوریت فیزیک ذرات بنیادی به رقابت می‌پردازند.
وی بیان کرد: از جمهوری اسلامی ایران ۳ مقاله در این رقابت علمی –پژوهشی پذیرفته شد که یکی از این طرح‌ها متعلق به تیم پژوهش‌سرای امام رضا(ع) است.
مدیر پژوهش‌سرای امام رضا(ع) نیز در ادامه بیان کرد: سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا (CERN) در رده دانش‌آموزی برنامه‌هایی دارد که به منظور افزایش توانایی کار تیمی، آشنایی با مبانی علمی، شکوفا کردن استعداد و به کارگیری قدرت خلاقیت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
مهدی صباغ‌مقدم ادامه داد: ایده‌های دانش‌آموزان در قالب پیشنهادهای علمی به «سرن» ارسال می‌شود و در یک رقابت تیمی، مجوز حضور در سرن را دریافت می‌کنند تا ضمن شرکت در این رقابت، به بررسی عملی ایده خود در حضور دانشمندان بپردازند.
وی تصریح کرد: عنوان طرح دانش‌آموزان پژوهش‌سرای امام رضا(ع) «گرافن یا سیلیکون» است که حاصل تلاش دانش‌آموزان علی ذبیحی، کمیل قاسمی، احسان معینی، مجتبی موسوی و آیدا قاسمی با راهنمایی صدیقه رضاپور است؛ تیمی جوان و با انگیزه که هر یک برای آینده خود امید بسیاری دارند.
صباغ‌مقدم اضافه کرد: دو تیم شرکت‌کننده از این پژوهش‌سرا نیز در سال ۲۰۱۶ توانست از بین ۱۵۱ تیم جزو ۱۰ تیم برتر رقابت بین‌المللی CERN سوییس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.