حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: جمهوری اسلامی حدود چهل سال است که سابقه مقابله با تحریم‌ها و بایکوت اقتصادی را دارد. دولت و مجلس باید با آرامش و اتخاذ تدابیر کارساز زمینه گذار موفق از فشار و تحریم‌های آمریکا را فراهم کنند.

دولت باید با تدابیر کارساز زمینه گذار موفق از تحریم‌های آمریکا را فراهم کند

حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین درباره آغاز بسته اول تحریمی آمریکا از مرداد ماه و راهبردی که جمهوری اسلامی ایران باید در این زمینه در پیش بگیرد، اظهار داشت: با توجه به شرایط و تحولات کنونی، دقت بر پرهیز از مبالغه نسبت به توان تاثیرگذاری آمریکا بر اقتصاد ایران و در عین حال خودداری از دست کم گرفتن توان و مقاومت کشورمان ضروری است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی حدود چهل سال است که سابقه مقابله با تحریم‌ها و بایکوت اقتصادی را دارد. اقدامات تحریمی و تحت فشار گذاشتن کشورمان از سوی آمریکایی‌ها از همان روزهای اول انقلاب کلید خورد و هیچ مقطعی هم از مواضع خود عقب نشینی نکرده و از اقدامات ضد ایرانی خود کوتاه نیامدند. تنها در مقطع مربوط به برجام بود که غربی‌ها کمی نرمش نسبت به ایران داشتند، گرچه آمریکا در این دوره هم از سیاست‌های استراتژیک خود عقبگردی نداشت. با تمام این تفاسیر، نباید این واقیعت را نادیده بگیریم که جمهوری اسلامی سابقه چهل سال توان اقتصاد مقاومتی و ایستادگی در برابر تحریم‌ها را دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره وضعیت ایران در دوران ریاست جمهوری جرج بوش و باراک اوباما، افزود: توان آمریکایی‌ها در حال حاضر به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران ریاست جمهوری بوش و اوباما نیست. در دوران بوش، توطئه‌ها و امکانات دشمنی آمریکا در برابر ایران بیشتر از دوران ترامپ بود. همچنین اجماع بین‌المللی و همراهی با سیاست‌ها و تصمیمات آمریکا در زمان دولت اوباما نیز بسیار بیشتر از دولت فعلی بود.

فلاحت پیشه تصریح کرد: گرچه نباید قدرت و برنامه ریزی‌های آمریکا را دست کم گرفت اما در عین حال دولت و مجلس باید با آرامش و اتخاذ تدابیر کارساز زمینه گذار موفق از فشار و تحریم‌های آمریکا را فراهم کنند. جلسات متعددی که مجلس و دولت با یکدیگر درباره مسائل اساسی کشور برگزار می‌کنند، نتیجه‌اش همفکری این دو قوه برای تصویب لوایحی کارگشاست تا از این طریق شرایط مساعد اقتصادی برای مردم فراهم و آرامش و وحدت حداقلی حفظ شود.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.