همدان - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امکان اتمام پروژه ساماندهی گردنه اسدآباد از نظر اجرایی وجود دارد به شرط اینکه اعتبار مورد نظر فراهم باشد.

برای ساماندهی گردنه اسدآباد اعتبار باشد، از نظر اجرا مشکلی نداریم

شبکه راه سازی در تمامی کشورهای جهان از جمله ایران به عنوان یکی از طرق اصلی رشد و پیشرفت نام برده می شود که البته مستلزم مطالعات دقیق، وقت بسیار و هزینه های بالایی است، به طوری که طبق آمارهای رسمی ساخت هر کیلومتر راه جاده ای در کشور ما بین ۲ تا ۸ میلیارد تومان هزینه دارد.

از غرب شهر همدان که خارج شوید و آخرین تابلوی مهد تاریخ و تمدن را پشت سر بگذارید، جاده ای پر پیچ و خم با شیبی ملایم به سوی مقصد راهنمایتان می شود، جایی که باید تمام مهارت و آخرین قدرت اتومبیل خود به را کار بگیرید تا از شیب رو به فزونی جاده بالا بکشید.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "مهندس حبیب نادیان رفیع "در این رابطه بیان کرد: اینکه برای گردنه اسدآباد که ۱۵ کیلومتر است از راس گردنه ( نرسیده به راهدارخانه)به طول ۹ کیلومتر یک قرارداد هشت میلیارد تومانی بسته ایم و در سال گذشته ، پیمانکار این پروژه، مقداری از آن را انجام داد و آسفالت ریزی یک کیلومتر نیز صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شیب های ایجاد شده ناپایدار بود، تصریح کرد: به همین دلیل مجددا خواستار انجام مطالعات ژئوفیزیک شده ایم، ضمن اینکه بر همین اساس عملیات خاک برداری به صورت موقت( تا پایان مطالعات) متوقف شد تا شیب های پایدار احصاء شود که به چه شیوه هایی برداشت کنیم که ریزش صورت نگرفته و امور راهداری دشوارتر نشود.

وی اظهارکرد: تقریبا ۹ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده و قریب به ۵۰ درصد مسیر آماده قیر و آسفالت است، ضمن اینکه مصالح خاکریز نیز تقریبا  به پایان رسیده است.

مهندس نادیان با اشاره به اینکه کار اصلی ما پایدار کردن شیب ها است، اذعان کرد: اگر در پایدار کردن شیب ها به نتیجه برسیم، زیرسازی آسفالت را انجام می دهیم هر چند که سال گذشته از اعتبار اعلام شده یک میلیارد تومان تخصیص دادند که از محل سازمان راهداری است.

تامین اعتبار از محل سازمان راهداری بوده است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل افزود: از آنجایی که کل اعتبار این طرح ازسازمان راهداری بوده و به جهت ارتباط تنگاتنگ در ساخت و ساز و روان سازی، طی جلسه ای قرار بر این شد که کل پروژه از راه و شهرسازی به اداره کل راهداری محول شود که در ماه های آتی این مسئله نهایی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر موارد مذکور نگهداری زمستانی، تیر چراغ برق، علائم، گاردریل و ... بر عهده اداره کل راهداری است، لذا بهتر بود که کارفرمای طرح نیز راهداری باشد.

تامین اعتبار و نیاز مساعدت همه جانبه مسوولان!

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در پایان با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۵آغاز شده و استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مساعدت های لازم را مبذول کرده اند، تاکید کرد: باید همه مسئولان در حد توان به اجرای این پروژه کمک کنند و اعتبارها تخصیص یابد چرا که امکانات، وسایل و تجهیزات وجود دارد، شیب ها احصاء و طرح بازبینی شده و مشکلی از این جهات نداریم، اما تنها مانع ما نبود اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.