یک سازمان غیردولتی اعلام کرده است اقدامی مشابه سیاست آمریکا در قبال کودکان پناهجو، برای کودکان مهاجر در انگلیس نیز اجرا می‌شود.

جدایی کودکان مهاجر از والدینشان این‌بار در انگلیس

قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی یک سازمان غیردولتی انگلیسیِ حامی مهاجران، مقامات مهاجرتی انگلیس کودکان مهاجر را از والدینشان در مراکز نگهداری از پناهجویان جدا می‌کنند.

این سازمان که سالانه وکالت بیش از 170 مورد از پرونده‌های این‌چنینی را بر عهده می‌گیرد، اعلام کرده است صدها کودک پناهجو در انگلیس از والدین خود جدا می‌شوند.

با این‌که در دستورالعمل‌های مهاجرتی کنونی وزارت کشور انگلیس، جدایی کودکان از والدینشان غیر قابل قبول توصیف شده است، این سازمان غیردولتی در 16 ماه گذشته، چندین مورد از این رفتار را گزارش کرده است.

سلیا کلارک، مدیر این سازمان، در گفتگو با روزنامه گاردین گفت: «تاثیر این مسئله (برای کودکان) ماندگار و بسیار مخرب است.» وی افزود: «کودکانی که ما در این موارد از آن‌ها حمایت کردیم دچار اختلالات رفتاری شده و اغلب از هراس شبانه رنج برده اند.»

کلارک در اظهارات خود افزود: «تاثیر ماندگار این اقدامات این است که آن‌ها دائما نسبت به جدا شدن دوباره از والدین خود به شدت هراسانند.»

این رفتار، مشابه سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره دستگیری کودکان پناهجو در مرز مکزیک است. در پی جدا شدن کودکان پناهجو از والدینشان در آمریکا، انتقادهای بین‌المللی متوجه رئیس جمهور این کشور شد.

کلارک گفت: «وقایع اخیر در آمریکا که در آن خانواده‌هایی که خود را به مرز می‌رسانند به زور از یکدیگر جدا می‌شوند، بسیار شرم‌آور است.»

وی افزود «اما ما در انگلیس نیز نمی‌توانیم در بحث اخلاقی از خود دفاع کنیم. دولت ما سال‌هاست که کودکان را به دلیل نظارت بر مهاجرت از والدین خود جدا می‌کند. والدین بدون محدودیت زمانی بازداشت می‌شوند و وکالت حقوقی خودکاری نیز برای آن‌ها وجود ندارد؛ به این ترتیب، آن‌ها از کودکان خود دور می‌شوند.»

نمایندگان پارلمان انگلیس در روزهای گذشته از بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور، درباره پاسخ دولت انگلیس به سیاست ترامپ درخصوص دستگیری کودکان پرسش‌هایی مطرح کردند و از دولت درخواست کردند از سفر ترامپ به انگلیس جلوگیری کند.

رئیس جمهور آمریکا قرار است روز 13 ژوئیه به انگلیس سفر کند. طبق برنامه‌ریزی‌ها، تظاهراتی گسترده در اعتراض به سفر وی به انگلیس در لندن برپا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.