جوین_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در گفتگو با خبر نگار ما اعلام کرد: شهرستان جوین ۷۲ رشته قنات دارد، که همه این قنوات نیاز به مرمت و لایروبی داردو نیازمند اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال است.

۷۲ رشته قنات شهرستان جوین نیاز به مرمت دارد


به گزارش خبر نگاز قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  جوین در گفتگو با خبر نگار ما اعلام کرد: این شهرستان ۷۲ رشته قنات دارد که همه آنها نیاز به مرمت و لایروبی دارند.  

علیرضا هاشم آبادی خاطر نشان کرد: مرمت کامل این قناتها علاوه بر همیاری و مشارکت کشاورزان نیاز به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.  

وی تصریح کرد: امسال به منظور احیای قناتها در جوین پنج میلیارد ریال تخصیص یافته که تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن برای روستاهای پیراکوه از توابع بخش مرکزی این شهرستان جذب شده است.  

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: در صورت جذب کامل اعتبار، امسال قناتهای ۱۰ روستای این شهرستان که بیشتر آن ها در روستاهای پیراکوه قراردارند مرمت می شوند.  

وی قناتها را از منابع پایدار آب کشاورزی توصیف و بیان کرد: در سالهای گذشته به سبب کمی بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی دبی آب قناتها به میزان زیادی کاهش یافته و منجر به مهاجرت جوانان از روستاها شده است.  

شهرستان جوین با دو بخش مرکزی و عطاملک' دارای چهار دهستان و ۵۳ روستا ست که ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان جوین ساکن روستاها هستند وشغل عمده اهالی شهرستان جوین کشاورزی، دامداری و مرغداری است و ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان عمدتا به کشت گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندر قند، یونجه، زیره و کنجد اختصاص دارد.  

شهرستان جوین در فاصله ۳۰۰ کیلومتری غرب شهرستان مشهد مقدس قراردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.