همدان - معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از فعالیت ۳۱۴ هزار پرسنل عملیاتی در اورژانس خبر داد.

فعالیت ۳۱۴ هزار پرسنل عملیاتی در اورژانس کشور

به گزارش قدس آنلاین ، نفیسه میرکتولی در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: آموزش و تحقیقات رکن اساسی بوده که در سازمان اورژانس کشور دیده شده است.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها آموزش حائز اهمیت است، گفت: در حوزه آموزش تخصصی استانداردسازی صورت گرفته و دوره‌های آموزشی بین‌المللی در ایران برنامه‌ریزی شده که سعی کرده‌ایم در این راستا آزمون‌ها ارتقا پیدا کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات در سطح اورژانس برای نخستین بار در سطح بین المللی انجام می‌شود، افزود: سعی داریم با تقویت تحقیقات آنها را در حوزه بین‌المللی مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه در آموزش تخصصی آکادمیک با معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارتباط نزدیک در راستای تقویت زیرساخت‌های آموزشی  برقرار شده است، گفت: قریب به ۳۱۴ هزار پرسنل عملیاتی در اورژانس کشور فعالیت دارند که دوره‌های مهارتی را برای آنها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

میرکتولی از برگزاری المپیاد علمی، مهارتی و فنی فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد و افزود: ۱۰ روز پیش شاهد رقابت ۲۰۰ تکنسین خبره اورژانس کشور در المپیاد علمی و مهارتی بودیم.

وی با اشاره به برگزاری مهارت علمی و فنی برای تکنسین‌های اورژانس کشور طی دو روز در کشور، گفت: با این آزمون‌ها افراد برتر را انتخاب کرده و سعی می‌کنیم در عرصه‌های بین‌المللی شرکت دهیم تا امکان شناسایی آنها باشد.

عاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه گروه آموزش عمومی به ۱۱گروه تقسیم  شده و برای تمام مخاطبین محتوای درسی و آموزشی در قالب کتاب تهیه شده است،  افزود: دستورالعمل‌های آموزشی خاص را به دانشگاه ارسال  می‌کنیم تا بر اساس این محتویات تدریس صورت گیرد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.