همدان - معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه در حال حاضر از خطر قارچ‌های سمی در کشور عبور کرده‌ایم.

عبور از خطر قارچ‌های سمی در کشور

به گزلرش قدس آنلاین ،حسن نوری با اشاره به مسمومیت و فوت تعدادی از هموطنان در کشور به خاطر مصرف قارچ‌های سمی، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر از خطر قارچ‌های سمی در کشور عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاع‌رسانی به موقع مردم متوجه خطرات مصرف قارچ‌های سمی شده و کمتر آن را مصرف کردند، گفت: سال‌های گذشته این اطلاع‌رسانی به موقع از سوی رسانه‌ها انجام نمی‌شد و به همین دلیل مردم دوباره به سمت مصرف این نوع قارچ‌های می‌رفتند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: امسال کار بزرگی صورت گرفت اگرچه نگرانی نیز ایجاد کرد اما میزان تلفات قارچ‌های سمی کاهش یافت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعدادی از سودجویان قارچ‌های سمی را از طریق وانت‌ها به استان‌های دیگر منتقل کرده و به فروش می‌رسانند آیا این وضعیت ادامه دارد؟ افزود: بله، در حال حاضر نیز امکان دارد چنین خودروهایی در سطح شهر اقدام به فروش قارچ‌های سمی کنند که مردم باید آگاه باشد.

نوری با اشاره به لزوم آموزش به مردم در عدم مصرف هر نوعی قارچی، خاطرنشان کرد: آموزش‌ها را باید مردم بخواهند و وقتی اخباری مبنی بر سمی بودن برخی از قارچ ها ارائه می‌شود همه تمایل دارند اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند که امیدوارم به این موضوع توجه خاصی شود.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.