قدس آنلاین: شهرستان های تایباد و سبزوار به ترتیب بیشترین کاهش بارندگی استان را در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت داشته اند.

تایباد و سبزوار بیشترین کاهش بارندگی در خراسان رضوی را داشته اند

به گزارش قدس آنلاین مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی امروز گفت: میزان بارندگی در تایباد و سبزوارتایباد و سبزوار بیشترین کاهش بارندگی در خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ترتیب ۶۱ و ۵۸ درصد نسبت به دوره آماری کاهش دارد.

محسن عراقی زاده افزود: میزان بارندگی در شهرستان تایباد در سال زراعی جاری ۵۹ میلی متر و در شهرستان سبزوار ۷۷ میلی متر بوده است.

وی گفت: کمترین کاهش بارندگی در شهرستان های رشتخوار و بجستان به ترتیب با ۱۵ و ۱۹ درصد کاهش گزارش شده است.

عراقی زاده افزود: همچنین در سال زراعی جاری به طور میانگین ۱۳۴ میلی متر باران در خراسان رضوی باریده است. وی گفت: این رقم نسبت به پارسال ۳۵ درصد و نسبت به دوره آماری ۲۸ درصد کاهش دارد. عراقی زاده افزود: به این ترتیب همه شهرستانهای استان خراسان رضوی امسال کاهش بارندگی داشته اند. مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در شهر مشهد طی این مدت ۱۸۲ میلی متر بوده است.

 عراقی زاده افزود: که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال و دوره آماری به ترتیب ۲۸ و ۲۷ درصد کاهش دارد. میانگین سالانه بارندگی در ایران ۲۵۰ و در خراسان رضوی ۲۱۰ میلی متر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.