قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: کتاب‌خانه مرکزی مشهد تا هفته دولت، تکمیل و افتتاح شود.

کتاب‌خانه مرکزی مشهد تا هفته دولت، تکمیل و افتتاح شود

به گزارش قدس آنلاین علیرضا رشیدیان که صبح امروز در محل ساختمان نیمه تمام کتاب‌خانه مرکزی مشهد که ۲۲ سال از شروع پروژه آن می‌گذرد؛ سخن می‌گفت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات پروژه را هفته آینده و  بخشی را هم تا شهریور ماه اختصاص دهیم تا پروژه به بهره‌برداری برسد، اضافه کرد: هرچه این پروژه زودتر به نتیجه برسد و شرایط برای استفاده مردم از آن زودتر فراهم شود بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در زمانی که جنگ روانی گسترده‌ای در فضای حقیقی و مجازی علیه نظام به راه افتاده است ما در محل پروژه‌ای حضور داریم که اگرچه پس از سال‌ها هنوز تکمیل نشده بود اما اکنون در شرایط خوبی قرار گرفته و در آستانه تکمیل قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: معاونت عمرانی ما جلساتی را با مسئولان نهاد ریاست جمهوری برگزار کردند که زمینه را برای تکمیل این پروژه در آستانه سفر ریاست جمهوری فراهم کرد آن هم در شهری که هنر و فرهنگ آن محدود به مرزهای ایران نیست.

رشیدیان خاطرنشان کرد: تقسیم کار خوبی در خصوص این کار انجام شده است و ما با استفاده از ظرفیت بالای مهندسین استان می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم زیرا ما در این استان ۴۰ هزار مهندس داریم که این رقم از برخی کشورهای همسایه هم بیشتر است.

وی عنوان کرد: بسیاری از بناهای خوب کشورهای همسایه توسط پیمانکاران ما ساخته شده است و امروز انتظار از این عزیزان آن است که این پروژه را با کیفیت بالایی به انجام برسانند و زمینه را برای بهره‌بردای بهتر از این بنا فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ما هم امیدواریم که بتوانیم هرچه سریعتر اعتبارات این پروژه را تامین کنیم تا بتوانیم بخشی از پروژه را تا هفته دولت و بخش نهایی را تا دهه فجر افتتاح کنند تا این پروژه به سال ۹۸ نرسد.

رشیدیان با بیان اینکه خوشحالیم که اعتبارات سفر رئیس جمهور هم به صورت رسمی ابلاغ شده است، گفت: مجموع این اعتبارات ۲۴۹۴ میلیارد تومان است که در آن طرح‌های آب و ترانزیت و جاده در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: این اعتبارات می‌تواند تحول بزرگی را در استان رقم بزند و زندگی بهتری را برای مردم این استان ایجاد کند که امیدواریم این اتفاق برای مردم ما مبارک باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید روز قلم را هم به تمامی اهالی قلم تبریک بگوییم و امیدوار باشیم که این کتاب‌خانه بتواند مخزن خوبی برای جمع‌آوری آثار این عزیزان باشد و آن‌ها را در اختیار جامعه قرار دهد.  

رشیدیان تصریح کرد: معیار توسعه یافتگی میزان مطالعه مردمان هر ملت است و اگر ملتی با فرهنگ باشد دشمنان بی فرهنگ آن نظیر ترامپ و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند به آن ضربه بزنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که از مشکلات ما سو استفاده کنند و به عنوان مثال وقتی پروژه انتقال آب ما در خوزستان اتفاق می‌افتد و کیفیت این آب کاهش پیدا می‌کند در حالی که ما فاصله‌ای تا تکمیل پروژه نداشتیم؛ دشمن تلاش می‌کند که از اعتراضات مردمی که حق آنان است، سو استفاده کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: اهل فن می‌دانند که انجام چنین پروژه‌هایی زمان زیادی می‌خواهد و این که عده‌ای می‌گویند که اجرای ۱۵ روزه طرح مربوط به بعد از اعتراضات بوده، صحت ندارد بلکه پروژه از مدت‌ها قبل شروع شده بود و چیزی تا پایان آن نمانده بود.

رشیدیان عنوان کرد: متاسفانه برخی اظهار نظرهای افراد گل به خودی محسوب می‌شود و ما امیدواریم که آن‌ها بدانند که حرف‌ها و اظهارنظرهای غیرمسئولانه تا چه حد می‌تواند به کشور و منافع ملی ما آسیب بزند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست پیمانکار پروژه و مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان طی سخنانی ابراز امیدواری کردند که با تامین مالی پروژه توسط استانداری بتوانند هرچه سریعتر شرایط را برای بهره‌برداری از پروژه فراهم نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.