همدان - مدیرکل اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان همدان در دیدار با فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: منبع اقتصادی ودرآمد افراد دارای مهارت فنی وحرفه ای پایدار است.

منبع اقتصادی و درآمد افراد دارای مهارت  فنی وحرفه ای  پایدار است
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان فرماندار شهرستان کبودرآهنگ در دیدار با مدیر کل ومسئولین ستادی این اداره کل گفت:افراد دارای مهارت در زندگی منابع اقصادی و درآمدی پایدار خواهند داشت.
حجت اله مهدوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را  جزو صفوف مقدم اشتغال پایدار دانست و بیان داشت:در قرآن کریم و سخنان ائمه نیز بر اهمیت موضوع مهارت تاکید شده است.
در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ضمن ارائه گزارش آمار و عملکرد، موضوع مهارت آموزی بانوان سرپرست خانوار را مطرح ساخت و افزود :این طرح به همت وزارت کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای بصورت پایلوت  جهت کاهش آسیب های اجتماعی در پنج استان کشور از جمله استان همدان اجرا و تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد.
وهب مختاران با اشاره به اینکه موتور محرک اشتغال در گرو آموزش های مهارتی است افزود:موضوع اصلی  در حوزه اقتصاد و اشتغال مهارت آموزی می باشد.
وی اظهار داشت:فرمان آموزش های مهارتی رابا دعوت از تولید کنندگان،کارآفرینان و صاحبان مشاغل به سمت اشتغال  سوق داده ایم.
این مقام مسئول طرح تکاپو را از دیگر اقدامات مهم این اداره عنوان کردو افزود:با توجه به مقام اول استان در زمینه  تولید کفش چرمی زنانه در کشور  اولین کارگاه تولید مصنوعات چرم در شهرستان همدان و فامنین راه اندازی شد.
مختاران تشکیل کمیسیون بازرگانی برای اولین بار در اتاق بازرگانی استان و همچنین برگزاری دوره های مهارتی مطابق تفام نامه نیروهای مسلح برای سربازان وظیفه را از اهم موضوعات این سازمان دانست و یادآور شد:با انجام آموزش های مهارتی جهت سربازان وظیفه در حین خدمت مقدس سربازی نگران اشتغال در آینده نخواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.