بندرعباس ـ مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح تفصیلی شهر جدید علوی،توسط شرکت شهرهای جدید و با نظارت راه و شهرسازی هرمزگان در دست تهیه است.

طرح تفصیلی شهر جدید علوی بزودی تهیه می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به این موضوع که طرح جامع شهر جدید علوی در سال ۱۳۹۲ به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، اظهار داشت: شهرجدید علوی در موقعیت ۲۲ کیلومتری شمال غربی بندرعباس با اهداف جذب سرریز جمعیتی از شهربندرعباس، اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس از جمله آلومینیوم، فولاد، اسکله شهید رجایی، پالایشگاه و... ، افزایش عرضه اراضی شهری و در نهایت مهار رشد بی رویه قیمت اراضی شهری و ایجاد فرصتهای جدید شغلی از طریق گسترش فعالیت های بخشی درکوتاه مدت مکان یابی شده است.

به گفته وی، وسعت شهر علوی برابر ۱۰۰۰هکتار با پیش بینی جمعیت ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است که با توجه به ساختار قوی بخش خدمات وساختار ضعیف بخش صنعت دراستان و پیش بینی رشد بالای صنعت تا افق ۱۴۰۵، شهرجدید علوی می تواند با قرار دادن کارگاههای کوچک وزود بازده موجب تحقق پیش بینی طرح های فرادست شود.

شیری تاکید کرد:  از آنجایی که نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی می تواند مهمترین هدف شهرسازی و طرح های تفصیلی تلقی شود. لذا طرح تفصیلی شهر علوی با این رویکرد در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.