فلسطینیان با به پرواز در آوردن بادبادک‌های آتش‌زا در روز گذشته (پنج‌شنبه) توانسته‌اند ۳ هزار دونم معادل ۳۰۰ هکتار از اراضی ساکنان سرزمین اشغالی را به آتش بکشند.

بادبادک‌هایی خطرناک‌تر از موشک‌های قسام/ ۳۰۰ هکتار از اراضی اشغالی در آتش سوخت

به گزارش قدس آنلاین: ساکنان نوار غزه بار دیگر در روز گذشته (پنج‌شنبه) بادبادک‌های آتش‌زای خود را به سمت مزارع، باغات و اراضی ساکنان سرزمین اشغالی روانه کردند که به نوشته روزنامه اسرائیل هیوم، در این حملات ۳ هزار دونم (معادل ۳۰۰ هکتار) از اراضی اشغالگران در آتش سوخت.

بنا بر این گزارش، اراضی که فقط در روز گذشته در آتش فلسطینیان نابود شد، ۲۵ درصد از مساحتی است که سازمان باغات و مراتع اسرائیل بر آن‌ها نظارت دارد.

اسرائیل هیوم می‌افزاید: از زمان آغاز حملات فلسطنیان با استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا در تاریخ ۳۰ مارس گذشته، ۸۰۵ نقطه از زمین‌های کشاورزی و باغات اطراف نوار غزه در آتش سوخته است یعنی مجموعا ۳۳ هزار دونم (معادل ۳۳۰۰ هکتار)

روزنامه جروزالم پست نیز دو هفته پیش در گزارشی میزان خسارت وارده به اشغالگران از بابت بادبادک‌های آتش‌زا را ۳ میلیون دلار برآورد کرد.

اسرائیل هیوم در ادامه گزارش خود نوشته است که بر روی یکی از بادبادک‌هایی که در دهکده زراعی (کیبوتص) «برکا» فرود آمده نوشته شده است: یا زمین‌های ما را ترک کنید تا هیچ چیز سبزی پیدا نخواهید کرد.

یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این خصوص به اسرائیل هیوم می‌گوید: آتش هر روزه به جان مزارع ما می‌افتد و این بادبادک‌ها از موشک‌های قسام هم بدتر است، هیچ سیستم هشداری برای آن وجود ندارد و هیچ کس نمی‌داند که چه وقت فرود می‌آیند؛ به فکرم افتاده است که چمدانم را جمع کنم و بروم، نمی‌شود فهمید که آیا آتش‌ها به شهرک‌ها هم می‌رسند یا نه؟.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.