قدس انلاین : کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش گرمای هوا و وزش باد به نسبت شدید تا شدید برای مناطق مختلف این استان از امروز آغاز شده و این وضعیت در طول هفته آینده ادامه دارد.

 افزایش دما و وزش باد شدید در خراسان رضوی پیش بینی شد

آیدا فاروقی روز جمعه افزود: بررسی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی نشانگر گسترش جریانات گرم جنوبی در اغلب نقاط کشور از جمله خراسان رضوی است. این وضعیت ضمن پایداری جو باعث افزایش دما در سطح استان طی روزهای آتی می شود.

وی ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه جوی در هفته آینده بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیر خراسان رضوی از جمله شهرستانهای بردسکن، تایباد، سرخس و سبزوار به بالاتر از 45 درجه سلسیوس می رسد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 37 درجه اعلام و بیان کرد: بیشینه دمای هوای این شهر روز یکشنبه آتی به بالاتر از 41 درجه افزایش می یابد.
وی گفت: ماندگاری هوای گرم در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه مناطق گرمسیری تا پایان هفته آینده ادامه دارد.
فاروقی افزود: همچنین از روز یکشنبه هفته آتی وزش باد در مناطق مختلف خراسان رضوی به ویژه در نوار شرقی و جنوبی استان شدت یافته و در پاره ای از نقاط همراه با گرد خاک رخ خواهد داد.
قوچان با کمینه دمای 12 درجه و سرخس با بیشینه دمای 40 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.