قدس آنلاین: گردهمایی مسئولان فرهنگی کلانشهرهای ایران درآستانه اجرای برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت برگزار شد.

 نگاه عظیم راهبردی و ملی برای فرهنگ رضوی نداریم

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، گردهمایی مسئولان فرهنگی هفت کلانشهر به منظور بررسی ظرفیت‌های همکاری فرهنگی مشترک میان آستان قدس رضوی و کلانشهرهای کشور به خصوص در ایام دهه کرامت برگزار شد.
در این نشست رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن اعلام ظرفیت‌های حرم مطهر رضوی گفت: طبق برآوردهای انجام گرفته سالانه ۲۸ تا ۳۰ میلیون نفر به زیارت حرم مطهر رضوی می‌آیند که از این میان ۶۵ درصد زائر و ۳۵ درصد مجاور حضرت رضا(ع) هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد با اعلام اینکه ۵ میلیون نفر در ۱۵ روز نوروز به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند، افزود: ما با وجود چنین ظرفیت عظیمی تاکنون یک نگاه عظیم راهبردی و ملی برای فرهنگ رضوی نداشته‌ایم.
وی با تاکید بر تلاش آستان قدس رضوی در راستای گسترش فرهنگ رضوی در سطح ملی گفت: هم اکنون کلان‌شهرهای کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کارهای فرهنگی و اجتماعی دارند که می‌تواند با هماهنگی‌ها و هم اندیشی در خدمت گسترش فرهنگ رضوی قرار گیرد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام محسن هاشمی بذرگری؛ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز پس از توضیح برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت گفت: امسال برای اولین بار با هماهنگی میان آستان قدس رضوی و ستاد ملی دهه کرامت نشان واحدی برای برنامه‌های دهه کرامت در سراسر کشور انتخاب شد.
وی افزود: این نشان با مفهوم خدمت کریمانه به رسم اهل بیت به نوعی پیوست اجتماعی برنامه‌های دهه کرامت را یادآوری می کند و از سوی دیگر به گسترش خدمت‌رسانی تاکید دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌ جشن‌ها و برنامه‌های دهه کرامت در سطح کلانشهر مشهد بر فراگیری برنامه‌ها تاکید کردیم، ضمن اینکه حضور مردم در برپایی جشن‌ها برای ما اهمیت داشته است.
حجت الاسلام هاشمی بذرگری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت‌هایی که شهرداری‌ها می توانند در این دهه انجام دهند، گفت: ساخت المان با موضوع دهه کرامت، قرائت زیارت امین الله در بقاع متبرکه و در نظر گرفتن بسته‌های تخفیف عوارض شهرداری‌ها به مناسبت دهه کرامت می تواند از برنامه‌های مدیریت شهری در این ایام باشد.
وی افزود: آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا فعالیت‌های فرهنگی مشترک با شهرداری‌های کلانشهرهای کشور داشته باشد.
لازم به ذکر است؛ در این جلسه معاونان فرهنگی کلانشهرهای مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، قم و معاونت اجتماعی و فرهنگی مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی وزارت کشور در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و شیوه مشارکت در برنامه‌های دهه کرامت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.