با افزایش وحشت صهیونیست‌ها از نزدیک شدن نیروهای سوریه و مقاومت به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، یکی از فرماندهان ارتش این رژیم گفت برای عملیات زمینی جهت ورود به جنوب سوریه و اشغال استان قنیطره آماده شده‌اند.

فرمانده صهیونیست: آماده عملیات زمینی برای ورود به جنوب سوریه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، یکی از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم آماده است تا با ورود به خاک سوریه از جنوب، گروه‌های مقاومت و ارتش سوریه را با نیروی زمینی هدف قرار دهد.

«صور گلدمن» فرمانده تیپ زرهی 401 ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به طرح تل‌آویو برای آغاز تجاوز زمینی به جنوب سوریه، توضیح داد نظامیان این رژیم حداقل به مسافت 3 کیلومتر و برای اشغال استان «قنیطره» در این کشور پیشروی خواهند کرد.

گلدمن به روزنامه "جزورالم پست" گفت: «آرامش فعلی، نسبی و فریبنده است. اینجا فعلا آرام است اما (هنگام سکوت) می‌توانیم تیراندازی‌ها و شلیک‌شدن خمپاره‌ها را بشنویم».

وی به خبرنگار جروزالم پست، چادرهایی را آن طرف مرزهای فلسطین اشغالی (خاک سوریه) نشان داده و گفت این چادرهای معارضان سوری است که طی دو هفته گذشته با حمایت ارتش اسرائیل برپا شده و آماده حملات دولت سوریه و به تبع آن حمایت تل‌آویو هستند.

این فرمانده صهیونیست با اذعان غیرمستقیم به هراس فزاینده تل‌آویو از نزدیک شدن ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، افزود که ارتش این رژیم برای سناریویی آماده می‌شود که در آن، سوریه معاهده 1974 را در نظر نگیرد و بخواهد بلندی‌های اشغالی جولان را از اسرائیل پس بگیرد.

گلدمن با بیان اینکه به احتمال زیاد در روزها یا هفته‌های آینده تقابل نظامی جدی بین رژیم صهیونیستی و سوریه رخ دهد، ادامه داد: «امیدوارم دولت سوریه نیروهایش را علیه توافق 1974 رهبری نکند... تانک‌ها و نیروی زمینی (ما) برای مقابله با آنها آماده شده‌اند».

وی با بیان این ادعای عجیب که حدود 70 هزار نیروی ایرانی به همراه رزمندگان حزب‌الله، از این عملیات ارتش سوریه پشتبانی می‌کنند، با لحنی نگران گفت: «(واقعا) نمی‌دانم ایرانی‌ها اینجا چه کار دارند، (اما) نیروهای ما نیز برای هر سناریویی آماده هستند و از اسرائیل دفاع خواهند کرد».


آماده‌باش 24 ساعتی صهیونیست‌ها در مرز سوریه

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی فارسی زبان این رژیم گفته بود با اینکه خواستار شروع جنگ با ایران نیستند، اما حضور نیروهای ایرانی در خاک سوریه را تحمل نمی‌کنند و به هر اقدامی در راستای تاسیس پایگاه در این کشور واکنش نشان می‌دهند.

روز گذشته همچنین «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی به همراه دیگر فرماندهان و مقامات عالی‌رتبه این رژیم از بلندی‌های جولان اشغالی و مرزهای جنوب سوریه بازدید کرده و در جریان حمایت‌ها از معارضان قرار گرفت.

روز یکشنبه (10 تیر) نیز ارتش اسرائیل، یگان‌های بزرگ زرهی و توپخانه‌ای جدید در جولان اشغالی و نزدیک مرز سوریه مستقر کرد.

جروزالم پست می‌گوید که هنگام مصاحبه با گلدمن، ارتش اسرائیل برای اجرای عملیات شبانه جهت رساندن کمک‌های مخفیانه به معارضان و تروریست‌های مستقر در بخش سوری بلندی‌های جولان، طی روزهای آتی آماده می‌شد.

سرهنگ دکتر «سرگئی کوتیکوف» فرمانده یکی از یگان‌های امدادی حاضر در نزدیکی مرز سوریه نیز به این روزنامه گفت که ارتش اسرائیل برای انتقال هرگونه کمک به معارضان طی روزهای آینده جهت تاب آوردن در برابر عملیات نیروهای سوری آماده است.

ارتش سوریه از چند روز پیش با حمایت هوایی جنگنده‌های روس و پوشش زمینی گروه‌های مقاومت، عملیاتی را علیه معارضان و تروریست‌های حاضر در مناطق جنوبی و استان درعا آغاز کرده است. بعد از پاکسازی این استان از لوث عناصر مسلح، استان قنیطره و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی هدف بعدی خواهد بود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز گذشته و درپی افزایش نگرانی‌ها از موشک‌باران اراضی اشغالی توسط گروه‌های مقاومت منطقه‌، پدافند موشکی سه لایه این رژیم شامل گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان 3 طی روزهای اخیر در پایگاه پالماخیم در سواحل مدیترانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. 

ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 8 تیر با انتشار ویدئویی اعلام کرد که چندین تُن کمک‌های مختلف برای معارضان سوری حاضر در بلندی‌های جولان ارسال کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.