قدیری ابیانه با بیان اینکه نیازمند مدیران جهادی و پاسخگو هستیم، گفت: دشمن با ایجاد ناامیدی درصدد دور کردن مردم از انقلاب است.

دشمن با ایجاد ناامیدی درصدد دور کردن مردم از انقلاب است/نیازمند مدیران جهادی و پاسخگو هستیم

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاسی و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک  با اشاره به فرصت های از دست رفته در دوران ریاست جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم گفت: متاسفانه دولت تدبیر وامید پنج سال ارزشمند کشور را در توهم برقراری ارتباط با آمریکا و به دست آوردن دل کدخدا از دست داد و هر آنچه می توانستیم از طریق توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی به دست آوریم بنحوی که تهدیها را تبدیل به فرصت های خوب اقتصادی و اجتماعی کنیم در موضوع برجام از دست داد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور عنوان کرد: آنچه انتظار می رفت آن بود که دولت به هیچ یک از روسای دولت آمریکا اعم از اوباما یا ترامپ اعتماد نکند چرا که آنها در راستای استیفای رضایت رژیم صهیونیستی قدم برمی دارند. آنچه مقام معظم رهبری در سالهای گذشته مورد تاکید قرار دادند توجه و استفاده بهینه از ظرفیت ها و داشته های داخلی بود.

کارشنا مسائل سیاسی با بیان اینکه تکیه برتوانایی های ملت و افزایش امید در میان مردم مهمترین موضوعی بود که می تواند  ما را از بحران های اقتصادی نجات دهد، گفت: از این رو با توجه به فرصت های از دست رفته و اظهار نظرهای اخیر رئیس جمهور در بوسیدن دست مخالفان و استمداد طلبیدن ایشان از همه ملت و مسئولین، انتظار می رود دولت و شخص رئیس جمهور همسویی و هم جهتی کامل خود را با تاکیدات ولایت فقیه در موضوعات سیاست خارجی و اقتصادی به منصه ظهور برسانند تا فرصتهای از دست رفته احیا شوند.

قدیری ابیانه توجه به مدیریت جهادی را الزامی دانسته و خاطر نشان کرد: آنچه ضرورت امروز کشور ماست بازگشت به مدیریت جهادی و حضور مدیران مرمی است که پاسخگوی مسائل ومشکلات کشور هستند. مدیرانی که می توانند با تکیه بر رهنمودها و راهبردهای مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را در چارچوب اقتصاد مقاومتی دنبال کنند و با تکیه بر مردم این موضوع را به منصه ظهور برسانند.

وی درباره نقش رسانه ها در جنگ اقتصادی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که رسانه های گروهی باید به آن توجه کنند و مردم را متوجه وضعیت روز اقتصادی کشور کنند آن است که باید به مردم این موضوع یادآور شد که ما در معرض یک جنگ تبلیغاتی گسترده قرار داریم بنحوی که  تمام دشمنان ما اعم از امریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه، منافقین، گروهگ های ضد انقلاب همه و همه بسیج شدند تا با ناامید کردن مردم و ایجاد یاس در دل آحاد مردم آنها را از انقلاب دور کنند.

کارشناس سیاسی افزود: بی شک نمی توان وجود مشکلات اقتصادی را نادیده یا آن را مورد توجه قرار نداد بلکه مردم باید بدانند راه مطالبه گری اقتصادی از اغتشاش جداست. بی شک اغتشاش با عنوان مشکلات اقتصادی نه تنها به نفع مردم تمام نمی شود بلکه به هیچ وجه منجر به کاهش مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور نخواهد شد.

 وی گفت: مسلما اغتشاشات منجر به افزایش بیشتر نرخ دلار و تنش های اقتصادی کشور می شود از این رو فضا را برای پیشرفت کشور و مطالبه حقیقی مردم تنگ تر می کند، لذا همه مردم بخصوص کسانی که مشکل مالی دارند در صورت به انحراف کشیدن مطالبات مردم دچار زیان خواهند شد و مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه متاسفانه عده ای از معاندین نظام جمهوری اسلامی و مخالفین داخلی و خارجی برآن هستند تا در صورت ایجاد مشکل بیشترین سوء استفاده را به عمل آورند، اظهار داشت: حتی برخی‌‍‌ها هستند که منتظرند تا مشکلی برای کشور پیش بیاید فوری  کشور را ترک کرده و مردم را با مشکلات رها می کنند از این رو در شرایط بحرانی اقتصادی باید با قاطعیت با اغتشاش گران برخورد و مقابله شود.

وی خاطر نشان شد: انتظار می رود رسانه های گروهی و دولتمردان دشمن را دست کم نگیرند، همانگونه که نباید دشمن را بیش از حد بزرگ جلوه داد؛ خود کم بینی نیز آفت بزرگی است که متاسفانه منجر به ازدست رفتن فرصت شده و ما را نسبت به عملکرد وتوانایی هایمان دچار ضعف های اساسی کرده است. از سوی دیگر با تقویت نقاط  قدرت و شناسایی فرصت هایمان می توان به رفع مشکلات و برنامه ریزی برای پیشرفت های آینده کشور امیدوار بود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: آقای روحانی اعلام کرده که می خواهد از همه مسئولین و ملت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی استفاده کند بنابراین از حواله کردن به جهنم رسیدن به بوسیدن دست مخالفین که پیشرفت خوبی برای رئیس دولت به شمار می رود اگر در خط مشی واقعی باشد.

وی با تاکید براستفاده از نیروهای انقلابی در مصادر امور خاطر نشان شد: بی شک زمانی می توان سخنان رئیس جمهور را واقعی و جدی انگاشت که از تمام نیروهای انقلابی که متاسفانه در سالهای اخیر منزوی شده و کنار گذاشته شده اند استفاده شود. امروز کشور نیازمند حضور وبازگشت نیروهای ولایی است. کنار گذاشتن فتنه گرانی که به انقلاب ضربه می زنند از مصادر امور رمز موفقیت و غلبه بربحران های اقتصادی است که تنها با حضور نیروهای انقلابی و مومن ومتعهد ایجاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.