قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: گرمای طاقت‌فرسا این روزها همزمان با سراسر کشور به مشهد نیز رسیده به شکلی که دیگر حتی کولر و پنکه هم دیگر جوابگوی این همه داغی نیست.

مشهد هیچ برنامه ای برای صرفه جویی درانرژی ندارد/بی برنامگی استانداری و فرمانداری درحالی که شرکت برق برنامه خاموشی مشهد را ارایه کرده است/ پاسکاری صرفه جویی درزمین دولت درخراسان رضوی

حتی طبق پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی در روزهای اینده باید شاهد گرمتر شدن بیشتر از این هوا باشیم که به خاطر این گرما احتمال می رود همشهریان را در برخی فعالیت های روزانه با اختلالاتی روبه رو کند.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرده است :طبق بررسی ها و  نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به نفوذ جریانات کم فشار جنوبی و گسترش سامانه پر ارتفاع شمال آفریقا بر روی کشور انتظار می‌رود از روز شنبه (۹۷/۰۴/۱۶) دما درسطح خراسان رضوی روند افزایشی یافته بطوریکه تا اواسط هفته در اکثر نقاط گرمسیر استان دما به بالاتر از ۴۳ درجه سلسیوس (در برخی نقاط بالاتر از ۴۵ درجه سلسیوس) نیز برسد.

و هواشناسی همچنین پیش‌بینی کرده است که ماندگاری و حاکمیت هوای گرم در خراسان رضوی بیش از ۱۰ روز بطول انجامد،بنابراین انتظارمیرود سازمانهای دولتی برنامه هایی برای مدیریت منابع انرژی اعمال کنند درحالیکه استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد هیچ برنامه ای برای صرفه جویی درمصرف انرژی نداشته وحتی از گرمای طاقت فرسای پیش رو اطلاع هم ندارند.این درحالی است که علاوه بر تهران برخی شهرها ومراکز استانهایی که بسیار از مشهد کوچکتر وجمعیت کمتری دارند این برنامه را که یکی از بخشهای ان تغییر ساعت کاری ادارات است به اجرا گذاشته اند.

این بی برنامه گی در حالی است که  برنامه خاموشی مشهد از طرف شرکت برق اعلام شده است و که خود بخوبی  نشان میدهد طی روزهای اینده استان و شهر مشهد با کمبود انرژی روبرو خواهد شد.

درهمین راستا  یک مقام مسئول در فرمانداری مشهد درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: هنوز فرمانداری مشهد هیچ برنامه ای در جهت صرفه جویی انرژی تغییر ساعت بانکها یا ادارات  برای روزهای گرم آینده پیش بینی نکرده است و این در حالی است شهرهای تهران، کرمانشاه و ایلام برای کاهش مصرف انرژی تغیراتی را در ساعات کار بانکها و اداراتشان داشته اند.

استانداری خراسان رضوی نیز اعلام میکند که مساله صرفه جویی درمصرف انرژی یا تغییر ساعات کاری کارمندان به این نهاد مربوط نمیشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.