قدس آنلاین:مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: کمبود خون و فرآورده‌های خونی در خراسان رضوی همچنان محسوس است.

کمبود شدید خون و فرآورده‌های خونی در خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی گفت‌:وضعیت ذخایر خونی در استان خراسان‌رضوی تغییر چندانی نداشته و هنوز در این حوزه دچار کمبود هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تخت‌های بیمارستانی در سال‌های اخیر در مشهد و خراسان رضوی افزایش داشته و ارائه خدمات جدید سبب شده تا در حوزه خون استان کمبود محسوس باشد.

وی اظهار داشت: نیازها در حوزه خون استان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه خراسان رضوی در حوزه انتقال خون به عنوان یک استان پشتیبان نیز در نظر گرفته شده است باید آمادگی داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم کمک رسانی مناسبی را داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه نیازهای خونی استان متناسب با ظرفیت‌ها نیست تاکید کرد: منابع انسانی در حوزه انتقال خون استان و همچنین بودجه انتقال خون در استان تغییری نداشته اما از سوی دیگر شاهد هستیم که نیاز به خون رسانی در استان افزایش پیدا کرده است.

اسلامی با بیان اینکه خون‌رسانی به ۵۹ بیمارستان استان جزو وظایف سازمان انتقال خون خراسان‌رضوی تعریف شده است ادامه داد: با این وجود خراسان‌رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور محسوب می‌شود و نیازمند این است که اهدای خون تبدیل به یک فرهنگ شود.
  قدس آنلاین:

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.