قدس انلاین : معاون شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از سفرهای درون شهری مشهد توسط حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد که باید این ضریب به ۷۵ درصد برسد.

ضریب استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد باید به ۷۵ درصد برسد

شهریار آل‌شیخ ظهر امروز در آیین رونمایی از سند همکاری پیام‌رسان گپ و شهرداری مشهد اظهار داشت: طبق بررسی‌هایی که از پیام‌رسان‌هایی که در کشور فعال هستند، انجام دادیم، پیام‌رسان «گپ» ساختارهای لازم را برای تسهیل ارتباط با کاربر را دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص پیام‌رسان «گپ» که در حوزه شهرداری به خیلی از خدمات آن نیاز داریم، افزود: این امکانات شامل دارا بودن نسخه‌های اندروید وIOS، امکان ایجاد گروه و سوپر گروه، امکان چت، نسخه وب، ارسال فایل و فضای ابری است. اما به صورت ویژه ظرفیتی که به صورت فنی پیام‌رسان گپ ایجاد کرده، درگاه پرداخت است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای� از سرویس‌ها شامل ارتباط با سامانه 137 از طریق پیام رسان را خواهیم داشت، گواهی شهرسازی، پیگیری درخواست از شهرداری، پیگیری نامه‌ها، پرداخت عوارض خودرو و نوسازی، خدمات مدیریت پارکینگ و بلیت تک سفره، سرویس هایی است که در مرحله اول در حال فعال کردن هستیم.

آل شیخ با اشاره به اینکه امیدواریم سرویس‌های اجرایی تعامل خوبی با پیام‌رسان گپ داشته باشند، اظهار داشت: این مجموعه توانمند همشهری ما هستند و به همین دلیل برآن شدیم که این خدمات را در شهرداری مشهد شکل بدهیم و امیدواریم رونق آتی کسب‌ و کارهای متکی به خدمات استارت‌آپی شکل بگیرد.

در ادامه وحید برکچی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امیدواریم بتوانیم بیشترین استفاده را در حوزه حمل و نقل از سند همکاری بین پیام‌رسان گپ و شهرداری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: روزانه 6 میلیون سفر در مشهد انجام می‌شود که حدود 40 درصد آن توسط حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که امیدواریم بتوانیم آن را به 75 درصد برسانیم.

برکچی افزود: 17 درصد از حمل و نقل توسط اتوبوس‌رانی، 2 درصد قطار شهری و 21 درصد توسط تاکسیرانی انجام می‌شود که برنامه‌ریزی شده اتوبوسرانی و قطارشهری را به 45 درصد برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار داشت: کاهش سفرها و به دنبال آن حل مشکلات ترافیک کمکی است که سیستم نرم افزاری با هوشمندسازی می‌تواند به حوزه حمل و نقل بدهد.

در ادامه نشست احسان اصولی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: راهبری که در مجموعه مدیریت شهری مشهد در این دوره ارائه کردیم، بحث تحقق شهر هوشمند است.

وی با تاکید براینکه سعی کردیم از تصدی‌گری پرهیز کنیم، بیان کرد: مدل مدیریتی و اداره شهر را در تمام ساختار به سمتی هدایت کردیم که نهادهای برآمده از مردم، در جاهایی جنبه غیرانتفاعی و مردمی داشته باشد و در جاهایی نهادهای اقتصادی باشند و همه این‌ها در� جهت تسهیل کردن مسیر برای رشد بنگاه‌هایی است که به صورت مردمی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: جهت گیری که از چندین ماه پیش در شورای اسلامی شهر مشهد و مجموعه کلان مدیریت شهری اتخاذ شده بود، در عرصه عمل تحقق یافته است. راه انداختن پیام‌رسانی، مشابه پیام‌رسان گپ خیلی مشکل نبود، این کاملا پیامی است که به شهر و شهروندان می دهیم که ما مبنا را به عنوان حمایت از مردمی قرار می‌دهیم.

اصولی با اشاره به اینکه فضای هوشمندسازی شهر را باید به نحوی اداره بکنیم که منطبق بر ساختارهای فرهنگی باشد، گفت: موضوع هوشمندسازی شهر، کسب و کارها و فعالیت‌هایی که بر بستر فناوری اطلاعات است یک امر محتوم و قطعی است، لذا بهتر است این آینده‌نگری را در همه حوزه‌ها داشته باشیم و برنامه‌ها و راهبردهای مناسب را اتخاذ بکنیم.

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگی وقتی ما با پدیده جدیدی مواجه می‌شویم، براساس همان آینده‌نگری، می‌توانیم ورود مناسب‌تر و دقیق‌تری را داشته باشیم و در آینده هزینه کمتری پرداخت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.